Nu startar Kunskapscompaniet ett snabbspår till underhållstekniker

Nu startar Kunskapscompaniet ett snabbspår till underhållstekniker

Kunskapscompaniet startar nu en ny utbildning i Eskilstuna, snabbspår till underhållstekniker. Målet är att snabbt ge deltagarna kunskaper för ett bra jobb som underhållstekniker. Utbildningen är på 24 veckor och är en del av samarbetet mellan näringslivet i Eskilstuna, Eskilstuna kommun och Kunskapscompaniet.

Charlotte Vällfors som är Affärsområdeschef Vuxenutbildning på Kunskapscompaniet, säger: ”Vi är stolta över att vara en del i satsningen Eskilstuna. Tillsammans kommer vi att utbilda underhållstekniker för jobb inom industri och logistik som redan våren 2024 kan komma ut i jobb. Vi erbjuder en snabb och bra väg till välbetalda jobb.”

Exempel på företag i Eskilstuna som söker underhållstekniker är:

• SSI Schäfer/Coops lager
  • H&M Distributionslager
  • Volvo CE

Personer som är intresserade kan söka redan nu via www.eskilstuna.se/alvis. Utbildningen börjar den 25 september 2023 och slutar den 8 mars 2024.