Nino Negri Sfursat 5 Stelle 2020 i tillfällig webblansering

Nino Negri Sfursat 5 Stelle 2020 i tillfällig webblansering

Upptäck en unik resa genom smaker och Valtellinas vinhistoria

Den 8 augusti lanseras Nino Negri Sfursat 5 Stelle 2020 i tillfällig webblansering. Vinet är producerat på noggrant utvalda Nebbiolo-druvor, med det lokala namnet Chiavennasca, från unika vingårdslägen i appellationerna Valtellina DOC och DOCG i Lombardiet. Vinhusets odlingar ligger på terrasser i de branta sluttningarna utmed floden Adda i det magiska vackra landskapet i norra Italien. Nino Negri Sfursat 5 Stelle är vinhuset Nino Negris kronjuvel, ett vin som kombinerar fräschör och mineralitet från bergsfrukten med vinhantverk, vilket ger kraft och elegans i ett vin som endast produceras under idealiska förhållanden.

Druvorna till Nino Negri Sfursat 5 Stelle 2020 skördades manuellt i slutet av september och placerades i backar för att torka till ca 30% av vattnet i druvorna dunstat. Metoden att torka druvorna innan pressning ger vinet dess unika karaktär med intensiva aromer av mörka körsbär, plommon och en angenäm kryddighet som avslutas med en lång och elegant eftersmak. Vinet är lagrat 24 månader, varav 12 månader på ekfat. Färgen är intensivt, djupt granatröd med reflektioner i rubinrött. Årgång 2020 har potential att lagras minst 25 år.

Med Nino Negri Sfursat 5 Stelle, erbjuder vi inte bara ett vin, utan en resa genom smaker, traditioner och vinhantverk i en av Italiens vackraste vinregioner.

Nino Negri Sfursat 5 Stelle 2020 lanseras den 8 augusti i tillfällig webblansering.

Nino Negri Sfursat 5 Stelle
Årgång: 2020