Nya kontorsuthyrningar i Gårda

Fredrikssons teknik och bygg och Reducero väljer Wallenstam och Gårda i centrala Göteborg för sina nya kontorslokaler och bolagens expansion. De två uthyrningarna uppgår sammantaget till cirka 800 kvadratmeter.

Reducero, som arbetar med låneförmedling, flyttar in på Vädursgatan 5 nu i januari.

– Gårda ligger bra till och Wallenstam är en hyresvärd med mycket erfarenhet. Vi växer snabbt och hade behov av större lokal med mycket möjligheter. Nu får vi anpassningsbara utrymmen för försäljning och utbildning. En lokal där vi kan fortsätta utvecklas och trivas på jobbet säger Magnus Flyckt, vd för Reducero.

Fredrikssons Teknik och bygg är redan idag hyresgäster till Wallenstam och växlar upp till ny adress och större yta på Gårdavägen 1 i april månad.

– Vi växer och behövde i samband med det utöka vår kontorsyta. Ett riktigt bra läge, givande samarbete och möjligheten att kombinera kontorsyta tillsammans med lager och garage gjorde valet väldigt enkelt, säger Anton Larsson, vd på Fredrikssons teknik och bygg.

– Det är väldigt roligt när våra kunder växer tillsammans med oss såsom Fredrikssons teknik och bygg gör. De är dessutom en god samarbetspartner till Wallenstam och hjälper oss med hyresgästanpassningar, ombyggnationer och servicearbeten. Att samtidigt kunna välkomna Reducero till oss och sina nya lokaler känns som en fin start på året, säger Anders Forsling, Kundchef kommersiellt på Wallenstam i Göteborg.