Nu har Wallenstams hyresgäster i den första etappen med 77 lägenheter i Godhems Backe fått nycklarna till sina nya hem.

Wallenstam välkomnar nya hyresgäster till Majorna

Längs med Stenklevsgatan i Majorna, Göteborg bygger Wallenstam 138 moderna hyreslägenheter i projektet Godhems Backe. Nu har hyresgästerna i den första etappen med 77 lägenheter fått nycklarna till sina nya hem. På taket har alla hyresgäster tillgång till två härliga takterrasser och ett stenkast därifrån ligger Slottsskogens gröna områden.

Intresset har varit stort för lägenheterna. De har förmedlats via Wallenstams bostadskö och visats digitalt med visningsfilm samt genom en interaktiv 360-visning. Som boende i första etappen får hyresgästerna tillgång till två härliga takterrasser varav den ena har ett växthus för umgänge och trivsel. Om ett år välkomnas ytterligare hyresgäster till nästa etapp med 61 nya lägenheter.

- Behovet av bostäder är enormt. Att kunna tillföra fler hyresrätter i centrala Göteborg känns väldigt bra. Hyresrätten står för så mycket mer än att vara ett hem, det är ett flexibelt och bekvämt boende. Här har det varit majoriteten unga vuxna som fått sitt första egna hyreskontrakt. Det är roligt att vi kan tillföra dessa hyresrätter i en populär stadsdel och möjliggöra att fler kommer ur bostadsbristen, säger Marina Fritsche, vice vd på Wallenstam.

Lägenheterna är rökfria och byggs enligt miljöbyggnad silver. Projektet är en del av Bostad2021. Arkitekt är Krook och Tjäder.