Sveriges första interaktiva upplevelseportal öppnar i Göteborg

Sveriges första interaktiva upplevelseportal öppnar i Göteborg

Torsdag den 27 augusti väntar upplevelser utöver det vanliga på Korsgatan 14 i Göteborg. Då öppnar den interaktiva popup-utställningen Milajki style factory, Sveriges första upplevelseportal för färgstarka och multisensoriska installationer i video-och fotovänliga miljöer, så kallade selfie scenarios. En ny upplevelsetrend som omsätter miljardbelopp runt om i världen.

Den interaktiva arkaden på Korsgatan 14 kommer att bjuda på en helt ny värld av möjligheter för kreativt innehåll till sociala medier. Besökarna möts av en labyrint med fantasifulla färgglada scenarios där guider kommer att assistera besökare med styling för att gå loss på garderob, hår, make-up och accessoarer innan äventyret kan börja. En av inspiratörerna till pop-up utställningen är Museum of Icecream i New York som har haft över 500 000 besökare sedan öppningen i augusti 2016.

– Vi välkomnar vänner, familjer och kompisgäng till en fantasifull och häftig, interaktiv upplevelse bland enhörningar, regnbågar, glitter och aliens. Storytelling står i fokus, här kan alla som vill ta plats, vara unika med digital styling och sprida filmer och bilder av sin upplevelse hur man vill, förklarar Angelina Mi Lajki, grundare till Milajki och Creative Director på Storytellingoh.

Angelina har en gedigen bakgrund i modevärlden, men är kanske mest känd för sina färgstarka smyckeskollektioner som synts på modeveckornas catwalk, magasinen Elle och Vogue samt tv-programmen Idol och X-Factor. Under popup-utställningen på Korsgatan 14 kommer besökarna även kunna experimentera i 3D-design och beställa skräddarsydda accessoarer genom print-on-demand.

– Vi vill inspirera och sprida glädje i en värld som verkligen behöver det nu. I samarbete med Lejonet & björnen kommer vi också att sälja en unikt framtagen style factory-glass, säger Pierre Edström, medgrundare och varumärkesstrateg på Milajki och Storytellingoh.

– Vi arbetar på olika sätt för att bidra till att innerstaden ska vara en härlig miljö att vistas i. En unik Pop-up som detta är inspirerande och ger plats för helt ny upplevelser. Här har vi för tillfället en ledig lokal som vi vill aktivera på lite annorlunda sätt och tycker då att det är jättekul att hitta ett samarbete för att skapa nyfikenhet och förhoppningsvis glädje hos de som rör sig i området. Under tiden arbetar vi som vanligt med att hitta en långsiktigt bra verksamhet i lokalen, säger Anders Forsling, kundchef hos Wallenstam i region Göteborg.

Pop-up utställningen pågår till den 13 september och anpassas helt utifrån rådande förutsättningar med Covid 19. Besökarna köper biljetter och bokar en egen slot-tid on-line på milajki.com eller på plats inför sitt besök.

Pressvisning: VIP INBJUDAN ENDAST FÖR PRESS