Fastigheten i kvarteret Posten 3 på Järnvägsgatan 22 i Sundbyberg

Nyrenoverad fastighet i centrala Sundbyberg

Fastigheten Posten 3 i Sundbyberg som byggdes på sena 1930-talet har genomgått en omfattande totalrenovering med stambyte. I och med renoveringen blev fastigheten åter iförd sin ursprungliga färgsättning med gul fasad och roströda balkonger. Samtliga lägenheter har renoverats och två nya lägenheter har tillskapats. Huset består nu endast av bostadslägenheter och huvudentrén är tillbaka till Järnvägsgatan 22.

Fastigheten har blivit rustad för framtiden och lägenheterna är väldigt fina. Idag flyttar nya hyresgäster in och evakuerade hyresgäster flyttar tillbaka. Vi hoppas och tror att hyresgästerna ska komma att trivas bra här.

Fastigheten ligger i de allra centralaste delarna av Sundbyberg med närhet till restauranger och butiker samt flertalet kommunikationer såsom bussar, pendeltåg och tvärbana.

Entreprenör i projektet har varit MZ Bygg i Stockholm AB.