Hitta rätt bland sommarreorna på nätet

Nu har de flesta nätbutikerna dragit igång sina stora sommarreor och möjligheten att fynda är som allra bäst. Butiker som säljer kläder startar sina reor i början av Juli och priserna sänks med allt från 30 till 70 % på nätet. Pontus Wiehager jobbar med sajten outletsverige.se som samlar kläder från alla nätbutiker i Sverige, tjänsten indexerar produktinformation från butikerna och visar vilka produkter som sänkts i pris. Just nu är utbudet som störst och till skillnad från vanliga reor finns även gott om plagg i de vanligaste storlekarna kvar, säger Pontus Wiehager. De populära varumärkena och plaggen reas också ut, det är inte bara kläder som blivit över från vårkollektionerna. Av de 16 nätbutiker som outletsverige.se indexerar har alla någon form av sommarrea just nu, de största butikerna som Nelly och Halens rear ut stora delar av sortimentet medan andra endast sänker priserna på ett fåtal produkter.

För att hitta rätt bland alla sommarreorna, besök www.outletsverige.se

• Mode

• mode
  • outlet