Volkswagen förlänger samarbetet med Svenska Tennisförbundet

Volkswagen förlänger samarbetet med Svenska Tennisförbundet

Volkswagen är sedan 2007 officiell billeverantör till Svenska Tennisförbundet. Nu står det klart att samarbetet förlängs ytterligare två år.

Det var i samband med Svenska Tennisförbundets 100-årsjubileum som samarbetet inleddes. Avtalet innebär att förbundet kan erbjuda tennisledare och –tränare samt ledande personer i klubbarna förmånliga priser eller leasingavtal med Volkswagen och därmed hjälpa dem med deras bilbehov. Dessutom åker förbundets personal Volkswagen.

Utöver detta är Volkswagen officiell bil till hemmamatcherna i de internationella landslagsturneringarna Davis Cup (herrar) och Federation Cup (damer).

– Tillsammans med Volkswagen kan vi erbjuda landets tränare och ledare att köpa eller leasa några av marknadens absolut bästa bilar till förmånliga priser. Det är precis så här vi vill arbeta, sponsorskap och samarbeten som gynnar såväl sponsorn som svensk tennis i stort. Det känns riktigt bra och vi är väldigt glada för vårt samarbete med Volkswagen, säger Henrik Källén, generalsekreterare på Svenska Tennisförbundet.

Tennis är en folksport som, precis som Volkswagen, lockar till sig utövare och publik från alla åldrar och samhällsgrupper. Jag ser vårt samarbete med Svenska Tennisförbundet som ett mycket bra sätt för oss att bygga vidare på vårt varumärke, säger Sten Forsberg, chef för Volkswagen i Sverige.

Om Svenska Tennisförbundet
Svenska Tennisförbundet har drygt 100 000 medlemmar organiserade i sju regioner och cirka 500 tennisklubbar. Svenska Tennisförbundet är ett av landets mest framgångsrika idrottsförbund sett till de senaste 25 åren. Svenska spelare har vunnit mängder med internationella ATP- och WTA-titlar, däribland 37 stycken Grand Slam-titlar. Förbundet har knappt 9 000 licensierade tävlingsspelare och varje år arrangeras 500 nationella tävlingar. I seriespelet deltar runt 1 300 lag och cirka 5 500 spelare. Sverige har idag 26 spelare med ATP-ranking och 7 spelare med WTA-ranking.

Är du journalist och önskar ytterligare information? Kontakta då Marcus Thomasfolk, Informationschef Volkswagen Personbilar, 08-553 867 97 eller 070-35 896 57, marcus.thomasfolk@volkswagen.se

Martin Gerge Nilsson, Marknadsansvarig Svenska Tennisförbundet, 08-450 43 17 eller martin.gergenilsson@tennis.se

År 2010 levererade Volkswagen 4 500 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna Polo, Golf, New Beetle, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat CC, Eos, Scirocco, Sharan och i lyxbilssegmentet, Touareg och Phaeton.