Spännande helg väntar för Ola Nilsson och Volkswagen Scirocco R-Cup

Volkswagen Scirocco R-cup kör för andra gången under säsongen dubbla race då de gästar Motorsport Arena Oschersleben i helgen . Den enda svenska deltagaren Ola Nilsson satsar vidare och tävlar denna helg mot legender så som tidigare DTM mästaren Frank Biela samt David Brabham.

Nu drar världens miljövänligaste racingserie Volkswagen Scirocco R-cup vidare och till helgen den 18-19 september görs det upp på Motorsport Arena i Oschersleben.

Racehelgen kommer med största sannolikhet avgöra vem som har den klara fördelen att vinna Volkswagen Scirocco R-cup 2010 när serien har sin final på Hockenheim i mitten av oktober. Det är jämt i toppen där 3-4 förare slåss om titeln. Helgen på Oschersleben kommer bli avgörande då man för andra gången under säsongen kör dubbla race.

Svenske Ola Nilsson som ligger på 11:e plats inför helgen fortsätter satsa framåt. Det kan knappast gå sämre denna helg med dubbla race än vad det gjorde på Nürburgring i augusti. Då kammade Ola noll med två brutna race som resultat.

Ola har ändå med sig en positiv anda sen Volkswagen Scirocco R-cup var och tävlade i England på Brands Hatch den 4 – 5 september. Han plockade då en placering i serien och gjorde en bra helg.

Nu satsar jag framåt och ska knipa ordentligt med poäng denna helg. Det kommer som vanligt bli oerhört viktigt med kvalet och jag hoppas att jag kan vara med i topp 5 redan då. Då kan allting hända och självklart satsar jag på en pallplats för kapaciteten finns, avslutar Ola.

Johan Nilsson, Presschef ONE, tel 0708-28442, e-post johan@on-e.se

År 2009 levererade Volkswagen 3 950 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna Polo, Golf, New Beetle, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat CC, Eos, Scirocco, Sharan och i lyxbilssegmentet, Touareg och Phaeton.

Volkswagen Group Sverige AB är Sveriges största bilimportör och en av landets största bildistributörer.

Volkswagen Group Sverige marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Audi, Skoda, SEAT, Porsche - samtliga med starkt fäste på den svenska marknaden. I Volkswagen-gruppen ingår också bland annat dotterbolaget Europcar, som är verksamt inom biluthyrning.

Från 1 januari 2002 är Volkswagen Group Sverige AB ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG, Europas största biltillverkare.