Kreativ utställning: Guldäggsnomineringarna visas på Volkswagen Showroom

Form och funktion är två viktiga nyckelord för all bilutveckling. Precis samma gäller inom reklamvärlden, när en ny annonskampanj ska tas fram. Nu förenas dessa två branscher på Volkswagen Showroom i Stockholm, där nomineringsutställningen för reklampriset Guldägget visas fram till mitten av april. Det är Sveriges Reklamförbund som står bakom Guldägget – som i år är det 46:e i ordningen. Syftet med Guldägget är att lyfta fram Sveriges bästa reklam och att föra svensk reklam framåt, samt att höja den kreativa standarden och inspirera och ge mod till en hel bransch. Hela nomineringsutställningen – med över 100 nominerade bidrag – visas nu upp på Volkswagen Showroom på Hamngatan (mitt emot Norrmalmstorg) i Stockholm. Utställningen är öppen för allmänheten 14 mars-13 april, måndag-fredag kl. 10-18 och lördag och söndag kl. 11-16. – Det är extra kul för Volkswagen att ge allmänheten, skolor och marknadsavdelningar på andra företag möjlighet att se utställningen då vårt varumärke genom åren har förknippats med kreativ reklam ända sedan Helmut Krones kampanjer, säger Andreas Ekdahl, ansvarig för Volkswagen Showroom och tillägger att Volkswagen Showroom har som ambition att vara en mötesplats för inte enbart bilintresse utan även kultur, idrott och underhållning. Vinnarna av Guldägget presenteras på Guldäggsgalan som för tredje året hålls på Konserthuset i Stockholm den 18 april. För ytterligare information kontakta Marcus Thomasfolk, Informationschef, 08-553 896 57 eller 070-35 896 57, marcus.thomasfolk@volkswagen.se År 2006 levererade Volkswagen 3 395 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna Fox, Polo, Golf, New Beetle, Touran, Jetta, Passat, Eos, Sharan och i lyxbilssegmentet, Touareg och Phaeton.