Pressmeddelande -

Voddler bjuder alla som går FÖRBI sin videobutik på en hyrfilm; en kampanj genomförd via erbjudandeappen Rabble

Filmtjänsten Voddler, som visar film och TV-serier online, bjuder från idag alla som passerar en videobutik på en onlinefilm istället - bara man inte går in i butiken. Det är via erbjudandeappen Rabble, och dess geografiskt styrda erbjudanden, som Voddler erbjuder filmälskare ett sista skäl att gå till videohyllan för sin rulle.

Rabble är en gratis erbjudandeapp för iPhone och Android-mobiler där kunder hittar erbjudanden hos butiker man är nära rent geografiskt.

- Nu för tiden använder du din mobil för att hitta erbjudanden även från fysiska butiker. Självklart vill vi finnas där då också, även om vi inte har egna säljställen. Det har däremot alla DVD-uthyrare. Vi tycker ju samtidigt att onlinefilm är ett enklare och bekvämare sätt att hyra film på, vilket vi vill påminna filmtittare om när de går till just en videobutik i hyra-film-tankar. Att samarbeta med en geobaserad tjänst som Rabble var självklart då, säger Anders Sjöman, kommunikationschef på Voddler.

Som onlinetjänst har filmtjänsten Voddler inga egna fysiska säljställen att knyta geobaserade erbjudanden till.  Istället har Voddler skapat ett antal "spots" runt om i landet där traditionella videouthyrare ligger. Passerar man en sådan plats får man ett erbjudande om en hyrfilm från Voddler i sin Rabble-app.

- Mobil marknadsföring växer starkt och med det här samarbetet utforskar vi nu även hur onlinetjänster och deras kunder kan dra nytta av geografiskt styrda erbjudanden, säger Daniel Zeitoun, VD för Rabble.

Voddlers kampanj på Rabble kommer pågå närmaste veckorna fram till julhelgerna. Erbjudandet gäller en gång per person.

Rabble-appen laddas ned gratis från Apples App Store eller från Android Market.

För mer information:
Anders Sjöman, kommunikationschef, Voddler,