Vivida Assistans satsar på kvalitetssäkring

Efterfrågan av Vivida Assistans tjänster ökar kraftigt och Vivida satsar därför på att kvalitetssäkra de anställdas kunskaper. Vivida Assistans är idag en av Sveriges ledande assistanssamordnare och validering av de personliga assistenternas kunskaper utgör en viktig del av bolagets kvalitetssäkring. – Genom att validera de anställdas kunskaper kan vi kvalitetssäkra vårt erbjudande och öka tryggheten för våra kunder, säger Fredric Käll, VD på Vivida Assistans. Många som arbetar idag har ingen utbildning men däremot stor erfarenhet och gedigen kompetens. Validering innebär att de anställda ska kunna tillgodoräkna sig de kunskaper han eller hon fått genom sitt arbete som personlig assistent. – Våra anställda kommer att kunna tillgodoräkna sig kunskapen i ett visst ämne och sedan få möjligheten att läsa in resten. Resultatet värderas sedan på samma sätt som om du läst hela kursen, säger Anna-Karin Lilja, ansvarig för utbildning och validering på Vivida Assistans. Anna-Karin Lilja är sjuksköterska och har under många år arbetet som lärare inom vårdutbildningar, hon kommer närmast från en tjänst på Katrineholms Kommun. För ytterligare information, vänligen kontakta Fredric Käll, VD, Vivida Assistans, tel 019-15 77 71 Anna-Karin Lilja, ansvarig för utbildning och validering, Vivida Assistans, tel. 019-15 77 78 Patrik Anshelm, styrelseordförande, Vivida Assistans tel. 070-971 12 84 Om Vivida Assistans Vivida Assistans AB arbetar för assistansberättigade barn, ungdomar och vuxna i hela landet. Vividas målsättning är att vara Sveriges mest professionella assistansbolag. Omtanke, ansvar, kompetens och förtroende är våra kärnvärden och genomsyrar vårt arbetssätt. Vi satsar mycket på personalvård och våra medarbetare har några av branschens bästa löner och förmåner. Vivida grundades 2004 och har 350 anställda. Vivida har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna. Läs mer på www.vivida-assistans.se.

Vivida Assistans går med i FN:s Global Compact

Vivida Assistans, en av Sveriges största samordnare av personlig assistans, har undertecknat FN:s Global Compact. Det är världens största frivilliga sammanslutning för ansvarsfullt företagande med mer än 5 000 deltagande företag från mer än 120 länder.