Fredric Käll vald till ny ordförande i styrelsen för bransch Personlig Assistans inom Vårdföretagarna

Den 15 maj hölls årsmöte för bransch Personlig Assistans inom Vårdföretagarna.

Branschområdet Personlig Assistans har idag ca 175 medlemsföretag med drygt 10 500 årsanställda personliga assistenter. Vårdföretagarnas bransch Personlig assistans företräder såväl de stora som små privata assistansföretagens gemensamma intressen, är remissinstans för statliga utredningar och driver aktivt opinionsbildning.

- Jag ser fram emot utmaningen och det är ett stimulerande arbete att tillsammans med övriga styrelsen få verka för en bransch som står inför omfattande förändringar, säger Fredric Käll.

Fredric Käll är 44 år och jur. kand. Fredrik har lång erfarenhet av arbete med personlig assistans. Fredrik har även haft positioner inom offentlig förvaltning.

Styrelsen för bransch Personlig Assistans består av:

Ferdric Käll, Vivida Assistans AB, ordförande
Jonny Håkansson, Omsorgsgruppen
Anastasia Georgiadou, Svensk Assistans AB
Helena Sjölander, Passal
Jens Runesson, JA-Assistans AB
Zeinab Ghailan, Din Assistans
Mats Sundbom, Frösunda LSS
Catherine Wallfelt, W Personlig Assistans & Coaching
Carina Funck, Wisby Assistans AB

Fredric Käll, VD, Vivida Assistans, tel  076-760 33 51

Patrik Anshelm, informationschef, Vivida Assistans tel. 076-114 44 41

• gasell
  • gasellföretag
  • vårdföretagarna

Vivida Assistans är ett privat alternativ för människor med stora och bestående funktionsnedsättningar. Vi erbjuder individuellt anpassad personlig assistans till funktionsnedsatta barn, ungdomar och vuxna i hela landet.

Omtanke, ansvar, kompetens och förtroende är de kärnvärden som genomsyrar arbetet. Vivida grundades 2004, har 800 anställda med kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.