Vitamin Well tar plats bland svensk tenniselit

Vitamin Well tar plats bland svensk tenniselit

Svenska drycken Vitamin Well riktar sig nu även mot sportvärlden och blir officiell dryckessponsor till tennisturneringen If Stockholm Open 2009 för tre år framöver.

• - Vitamin Well representerar något nytt och innovativt inom drycker och vi gillar att den är svensk. Den är dessutom mycket uppskattat bland tennisspelare, säger Per Hjertquist tävlingsledare på If Stockholm Open

Vitamin Well tar även med sig budskapet ut i butik och lottar ut biljetter till tävlingen.

• - Vi tror på evenemanget och tycker att det är roligt att uppmuntra en svensk tävling av internationell klass, säger Jonas Pettersson, VD Vitamin Well. Vi har en stark position bland idrottsaktiva i Sverige idag och nu är vi redo att ta nästa steg.

If Stockholm Open drar spelas mellan den 17-24 oktober i Kungliga Tennishallen, Stockholm. I år finns namn som Robin Söderling, Tommy Haas och Juan Carlos Ferrero på plats. Vitamin Wells drycker kommer finnas representerade på centercourten och finnas till försäljning i Kungliga Tennishallen.

För mer information om Vitamin Well kontakta: Catharina Carlsdotter, catharina.carlsdotter@vitaminwell.se

----------------------------------------------------------------------------------

Kort om Vitamin Well

Vitamin Well AB grundades 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Detta segment saknades tidigare på den svenska och nordiska marknaden. Vitamin Wells drycker lanserades i Stockholm i maj 2008 och lanseringen fortsätter nu över Europa. Idag finns fyra drycker på marknaden.

Besök www.vitaminwell.se för ytterligare information, återförsäljare och nedladdningsbara bilder.