Vitamin Well lanserar nyskapande dryck

Vitamin Well lanserar nyskapande dryck

Vitamin Well´s Focus hjälper dig att hålla skärpan

- Nyskapande tillskott i Vitamin Wells serie av drycker på den svenska marknaden.

Vitamin Well lanserar nu ytterligare en ny funktionell dryck, med smak av svarta vinbär. Vitamin Well´s Focus innehåller L-theanin och koffein som bidrar till fokus och stresstålighet. Drycken kommer till en början att lanseras på utvalda caféer och golfbanor samt på Pressbyrån och 7-eleven.

"Vitamin Well har tagit fram en dryck med ämnen som är både uppiggande och stressdämpande. Vi har fått en fantastisk bra respons hittills och därför tror vi att Vitamin Focus kommer att bli sommarens storsäljare", säger VD Jonas Pettersson.

Flera vetenskapliga studier har visat att kombinationen L-theanin och koffein ger klart positiv effekt på inlärningsförmåga och koncentration. Vitamin Well´s Focus är den första drycken i Sverige som innehåller L-theanin. *

"Vitamin Well har utvecklats mycket starkt under det första året och vitamindryckerna finns nu att köpa på de flesta försäljningsställen såsom Apoteket, 7-eleven, Pressbyrån, ICA, Vi-butikerna, OK/Q8, Preem samt på en lång rad caféer och golf- och sportanläggningar", uppger Jonas Pettersson.

Sedan tidigare i sortimentet:

Vitamin Well´s Everyday (grönt äpple) ger ett brett dagligt tillskott av vitaminer och mineraler

Vitamin Well´s Defence (citron/fläder) innehåller ingredienser som bidrar till immunsystemets funktion

Vitamin Well´s Care (röd grapefrukt) är innehåller biotin som bidrar till hälosamt hår, hud och naglar

Vitamin Well´s Recovery (citron/grönt te) innehåller ämnen som hjälper kroppen att återhämta sig

* B.la.Owen GN, Parnell H, De Bruin EA, Rycroft JA. The combined effects of L-theanine and caffeine on cognitive performance and mood. Nutr Neurosci. 2008 Aug;11(4):193-8.

För högupplösta bilder och produktprover, kontakta:

Martin Bunge-Meyer, presskontakt, tfn: 070-553 51 41, bunge@vitaminwell.se

För mer information om Vitamin Well, kontakta:

Jonas Pettersson, VD, jonas.pettersson@vitaminwell.se

Kort om Vitamin Well: Vitamin Well AB grundades 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Vitamin Wells drycker lanserades i Stockholm i maj 2008 och lanseringen fortsätter nu över hela Sverige och vidare på den europeiska marknaden. Besök www.vitaminwell.se för ytterligare information, återförsäljare och nedladdningsbara bilder.