Vitamin Well anställer ytterligare en produktutvecklare

Annika Esenius tillträdde i måndags som ny produkutvecklare på Vitamin Well, den svenska vitamindrycken.

-          Vi är väldigt nöjda med vår rekrytering och ser att Annika kommer hjälpa oss med utvecklingen av nya produkter på våra marknader, säger Jonas Pettersson, VD på Vitamin Well.

Annika har en civilingengörsexamen i kemiteknik från KTH och kommer senast från en tjänst inom Lantmännen Cerealia där hon arbetat som nordisk produktutvecklare och projektledare. Annika har tidigare arbetat som kvalitetschef och produktutvecklare på Go Green.

Vitamin Well har idag 35 anställda.

För mer information kontakta Catharina Carlsdotter, catharina.carlsdotter@vitaminwell.se 0708-919508

Kort om Vitamin Well
Vitamin Well AB grundades 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Detta segment saknades tidigare på den svenska och nordiska marknaden. Vitamin Wells drycker lanserades i Stockholm i maj 2008 och lanseringen fortsätter nu över Europa. Idag finns sex drycker på marknaden.