Svensk vitamindryck vinnare på Pressbyrån!

Svensk vitamindryck vinnare på Pressbyrån!

Under fredagen utsågs den svenska vitamindrycken Vitamin Well till årets produkt på Pressbyrån med motiveringen:

"Att på en mogen marknad med etablerade aktörer lyckas skapa en produkt som kunden önskar och handeln efterfrågar är stort. Att därutöver lyckas skapa omsättning som inte kannibaliserar utan som lägger sig på toppen av befintligt omsättning gör succén till ett faktum. Årets produkt på Pressbyrån 2009 - Vitamin Well"

• - Vi är fantastiskt glada och väldigt stolta över att ha fått denna utmärkelse från Pressbyrån. Vi vill tacka de personer centralt som vågat tro på oss från start samt alla handlare som gjort ett fantastiskt jobb med att verkligen sätta varumärket och produkten på den svenska marknaden, säger Jan Enhager, en av grundarna och kundansvarig Reitan Servicehandel.

Vitamin Well startade sin försäljning i maj 2008 och säljer idag fyra vitaminberikade drycker på mer än 4000 försäljningsställen i Sverige.

• - Vi startade från noll och har på sjutton månader lyckats nå en betydande försäljning med hjälp av viktiga distributionskanaler. En viktig del till framgången är förutom produkternas innehåll även koncept och design vilket är skapat tillsammans med reklambyrån WatersWidgren\TBWA och designbyrån Neumeister, säger Jonas Pettersson, VD på Vitamin Well.

Vitamin Well blev även nominerad till årets produkt på 7-eleven.

Kort om Vitamin Well

Vitamin Well AB grundades 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Detta segment saknades tidigare på den svenska och nordiska marknaden. Vitamin Wells drycker lanserades i Stockholm i maj 2008 och lanseringen fortsätter nu över Europa. Idag finns fyra drycker på marknaden.

Besök www.vitaminwell.se för ytterligare information, återförsäljare och nedladdningsbara bilder.

För mer information kontakta Catharina Carlsdotter, catharina.carlsdotter@vitaminwell.se