Segling startar Vitamin Wells sommar

Segling startar Vitamin Wells sommar

Efter mycket positiva erfarenheter från Stena Match Cup Sweden ifjol väljer det svenska dryckesföretaget Vitamin Well att fortsätta sin satsning på segling. Vitamin Well kommer därmed att finnas på plats på Marstrand i år igen som officiell leverantör.

-          Vitamin Well har en bra kollektion av drycker som uppskattas av vår publik – såväl seglare som seglingspublik. Det blev huggsexa om dryckerna ifjol, vilket var roligt. Vi jobbar helst med långsiktiga relationer och är glada att Vitamin Well är med i år igen, säger Jan Torstensson, VD på Brandspot.

Stena Match Cup Sweden är ett välkänt och respekterat evenemang, både i Sverige och internationellt. De senaste åren har evenemanget utvecklats allt mer och omfattar nu prestigefulla seglingstävlingar för herrar (VM-deltävling), damer (OS-kval) och juniorer (Jr Cup är seglings motsvarighet till Gothia Cup). Evenemanget startar på måndag den 4 juli och håller på hela veckan till 10 juli.

-          Vi är väldigt glada för att vara tillbaka på Marstrand under Stena Match Cup Sweden. Förra året föll mycket väl ut för båda parter och vi tror oss kunna slå det i år med ett utökat samarbete med parters, egen försäljning samt en ännu bättre relation till seglare, såväl amatörer som proffs, säger Catharina Carlsdotter, Marketing Manager, Vitamin Well.

Nytt för i år är även att Vitamin Well under veckan stöttar den svenska välgörenhetsorganisationen World Childhood Foundation i Kids Corner på området. Samarbetet mellan Childhood och Vitamin Well startade för cirka ett år sedan.

För mer information se www.vitaminwell.se www.matchcupsweden.com www.childhood.org

Kort om Vitamin Well
Vitamin Well AB grundades i Sverige 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Detta segment saknades tidigare på den svenska och nordiska marknaden. Vitamin Wells vitamindrycker lanserades i Stockholm i maj 2008 och lanseringen fortsätter nu över Europa. Idag finns sex vitamindrycker samt tre vitaminvatten på marknaden.