Visual Art är ny leverantör till Smarteyes alla digitala kommunikationsytor

Visual Art tar över Smarteyes digitala kommunikationskanaler

Smarteyes har efter upphandling valt Visual Art som ny leverantör till alla sina digitala kommunikationskanaler. Totalt rör det sig om ett 90-tal skärmar i Sverige, Danmark och Tyskland.

Digitala kommunikationskanaler är en självklarhet i Smartyes butiker där de används som en naturlig del i deras mediamix. Ytorna används såväl ut mot trottoarer och gångstråk, för att locka in blivande och befintliga kunder, som inne i butikerna får möjlighet att driva försäljning genom att visa kunderna relevanta kampanjer och information. För att underlätta drift och underhåll har man nu valt Visual Art som ny leverantör.

- Visual Art hade en enorm fördel och styrka i att de kunde erbjuda installationsteam på alla våra marknader. Det är en fördel såväl rent praktiskt som ekonomiskt oavsett om det gäller uppgradering och underhåll av befintliga butiker som vid nyetableringar, säger Jonas Fredriksson, Commercial Manager på Smarteyes.

Visual Art:s tekniskt avancerade plattform möjliggör 100% fjärrstyrt övertagande av driften av samtliga skärmar i Smarteyes-butiker, något som är både tids- och kostnadseffektivt.

- Smarteyes har nu möjlighet att enkelt styra och anpassa innehållet från centralt håll, men kan självklart ändå skapa lokalanpassat innehåll för enstaka butiker och skärmar. Vi ser framemot att även få vara en del av planerade nyetableringar, säger Pontus Meijer, Chief Revenue Officer på Visual Art.

Visual Arts mjukvara för digital signage gör det möjligt att enkelt styra och hantera allt innehåll centralt. Genom en webbaserad, mallad lösning kan man också koppla på ytterligare funktionalitet som exempelvis könummersystem och AI-lösningar som ändrar innehåll automatiskt på skärmarna beroende på yttre händelser eller omständigheter.

För ytterligare information kontakta:

Jonas Fredriksson, Commercial Manager, Smarteyes
    Tel. +46 70 787 80 44, jonas.fredriksson@smarteyes.se

Pontus Meijer, Chief Revenue Officer, Visual Art
    Tel. +46 70 937 67 00, pontus.meijer@visualart.com

Monika Lindquist, Marketing & Communications Director, Visual Art
    Tel. +46 72 333 23 83, monika.lindquist@visualart.com

Visual Art är marknadsledande helhetsleverantör inom digitala kommunikationsytor (Digital Signage) i Europa, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget startade 1997 och har idag ca 120 medarbetare inom bland annat sälj, tech, strategisk och kreativ innehållsproduktion samt support. Visual Art är en tech- och data-driven samt strategisk partner som hjälper sina kunder att skapa riktigt affärsvärde och nå deras KPI:er. www.visualart.com

Anställda: ca 120 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Spanien, Storbritannien och USA
    Kunder i urval: McDonald’s, ICA, Unibail-Rodamco-Westfield, Circle K , 7-Eleven, SEB, AMF Fastigheter, Audi och AB Nordiska Kompaniet