Läs om entreprenörerna som valt lycka före pengar och passion före titlar

Älskade entreprenör är en reportagebok där tretton egna företagare talar om det som är svårt och det som är tjusningen med att vara sin egen chef. Alla kan bli entreprenör, men inte alla vill och vad som får vissa att satsa och vissa inte är svårt att säga, men i den här boken får du tretton olika yrken och tretton olika affärsidéer att ta del av.
Författaren Anna Isaksson ville ta reda på vad som gjorde att just de här tretton valt en yrkesform som kan vara både ekonomiskt svår och känslomässigt och byråkratiskt utmanande.
Vi får ta del av varje entreprenörs resa från det att den första tanken väcktes, till idag då vissa har ett väl fungerande företag med flera anställda, till andra som är ensamföretagare och kämpar på.
Anna Isaksson är själv entreprenör och har alltid fascinerats av entreprenörer. Det är något speciellt med människor som vågar ge upp allt vad säker inkomst och fasta arbetstider heter, för att följa sin dröm. I den här boken får ni följa med på deras resa.

Röster ur Älskade entreprenör:
"Hellre skulle jag svälta än att göra något tråkigt"
"Det bästa är att man får göra precis det man själv vill"
”Var snäll. Ingen vill göra affärer med en egoist"
"Undvik inte det svåra. Det är oftare lättare än man tror"
Anna Isaksson är civilekonom från Handelshögskolan i Göteborg. Hon har mångårig erfarenhet av tjänster som controller, IT-chef och verksamhetskonsult. Idag driver hon konsultföretaget Isabiz inom IT- och verksamhetsutveckling samt det nystartade bolaget Dvakulanten med fokus på utbildning och rådgivning. Entreprenörskap, samhälle och politik har alltid legat Anna varmt om hjärtat och hon skriver på sociala medier under namnet StormskärsAnna.
Älskade entreprenör är hennes första bok.

För kontakt med förlaget:
Visto förlag
info@vistoforlag.se

För kontakt med författaren:
Anna Isaksson
anna@isabiz.se

Visto förlag
Rosenvägen 2a | 44331 Lerum | 031-762 08 99
info@vistoforlag.se | www.vistoforlag.se
Instagram: @vistoforlag | www.facebook.com/vistoforlag/
Bläddra gärna i vår nyhetskatalog

• Litteratur

• reportagebok
  • isaksson
  • anna
  • stormskärsanna
  • affärer
  • roligt
  • passion
  • idoga
  • företagsamma
  • företag
  • älskade
  • entreprenör
  • män
  • ny bok
  • visto förlag
  • kvinnor

Visto förlag ger ut böcker av författare som brinner för sin bok och vill vara delaktiga i att sälja och marknadsföra.

Åsa Nore’n

Presskontakt Marknadsansvarig