Ulrika Hed från Visit Umeå ny ordförande för Swedish Network of Convention Bureaus. Foto: Johan Öhrling

Umeå tar över ordförandeskapet i Swedish Network of Convention Bureaus

Ulrika Hed från Visit Umeå valdes till ny ordförande för Swedish Network of Convention Bureaus (SNCVB) under föreningens årsmöte i Örebro 23 september.

– Det är både roligt och spännande att få ta mig an den här rollen för det kommande året. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med kollegor från hela landet fortsätta driva föreningens frågor och lyfta fram mötesindustrin. För oss i Umeå, där vi är en mindre organisation, är nätverket särskilt viktigt eftersom det ger oss fler kollegor att bolla idéer och funderingar med, säger Ulrika Hed, projektledare Stora möten på Visit Umeå.

­Swedish Network of Convention Bureaus (SNCVB) är en ideell förening vars medlemmar är svenska Convention Bureaus. Syftet med föreningen är att Sveriges CVB:er har ett gemensamt forum där man tillsammans kan driva viktiga frågor för mötesindustrin. Föreningens medlemmar får även möjlighet att utbyta kunskap och affärer mellan varandra. Det gemensamma arbetet inom föreningen ökar Sveriges och de enskilda destinationernas attraktivitet och konkurrenskraft inom möten. Detta i sin tur bidrar till fler och bättre möten i Sverige. En viktig del i föreningens arbete är att öka medvetenheten om mötesindustrins betydelse hos beslutsfattare, opinionsbildare, myndigheter, lärosäten samt politiker, både lokalt, regionalt och nationellt.

Den nya styrelsen som stämman röstade fram består förutom Ulrika av Anna Lilja- Vise ordförande (Borås), Matilda Andersen-Upcoming ordförande (Örebro), Sofia Björk- Ledamot (Lund), Lisa Ehn- Ledamot (Göteborg), Emma Hänninen Alricsson - Kassör (Malmö).

Ulrika Hed

Projektledare Stora Möten +46 (0)70-242 46 58