Här är artisterna och aktiviteterna under SM-festen

Här är artisterna och aktiviteterna under SM-festen

Moonica Mac, Theoz, A36, Trainspotters, Lisa Miskovsky och Nassim al Fakir är några av artisterna som uppträder under SM-festen, den fem dagar långa festivalen på Skeppsbron som anordnas i samband med SM-veckan i Umeå. Hela festivalen är gratis för besökare.

- Jag tror att det kommer bli en fantastisk vecka med många bra liveakter. Vi är nöjda över programmet och har fått till en bra bredd - det finns något för alla, säger Felicia Rosén, projektledare för SM-veckan på Visit Umeå.

Den 27 juni - 2 juli står Umeå värdstad för SM-veckan sommar, där några av landets mest talangfulla idrottare gör upp i 25 olika idrotter i och runtom centrala Umeå. I samband med den stora idrottshändelsen arrangerar Visit Umeå, Umeå kommun och RF-SISU SM-festen med musik, kultur och prova-på aktiviteter. Det blir också tävlingar, stadsvandringar, mat och dryck.

Här några av de artister som kommer ta plats på scenen under SM-festen:

• Lisa Miskovsky 27 juni
  • Trainspotters 28 juni
  • Caroline af Ugglas 30 29 juni
  • Moonica Mac 29 juni
  • Umeå Vokalensemble 29 juni
  • Nassim al Fakir 30 juni
  • A36
  • Ukraina Orkestern 1 juli
  • Theoz

I regi av RF SISU kommer också en stor del av Skeppsbron utgöras av prova-på-idrotter med föreningar i Umeå. Där har alla som vill möjlighet att testa flera av idrotterna som har sina mästerskap i Umeå under veckan. Några exempel på idrotter som kommer finnas på Skeppsbron är:

• Parasport
  • Basket
  • Casting
  • Skateboard
  • Boule
  • Cricket
  • HEMA/Fäktning
  • Innebandy
  • Minimoto (minimotorcyklar)
  • Mountainbike
  • Skidskytte

SM-festen riktar sig till alla åldrar och är en perfekt möjlighet att umgås med vänner och familj samtidigt som man upplever SM-tävlingarna i centrala Umeå.

För mer information, vänligen kontakta:

Felicia Rosén. Visit Umeå/Projektledare SM-festen
felicia.rosen@visitumea.se

SM-festen på visitumea.se: https://visitumea.se/sv/sm-fes...