Stockholms Norgekampanj nominerad till Gyllene Hjulet

Kampanjen ”Going Home to Fashion” är nominerad i kategorin den mest kreativa lösningen i Sponsrings- och eventföreningens tävling Gyllene Hjulet. Kampanjen har initierats av Stockholm Visitors Board i samarbete med Visit Sweden i Norge och flera shoppingaktörer i Stockholm. Prisutdelningen äger rum den 14 mars 2013 på Ericsson Globe.

Under 2012 genomförde turistorganisationen Stockholm Visitors Board sin första gemensamma kampanj med handeln för att stärka Stockholms ställning som en kreativ scen och Skandinaviens ledande design- och shoppingdestination.

-  Med begränsad budget, flera varumärken och olika intressen att ta hänsyn till lät vi en norsk modefotograf och konstnär berätta vår historia utan att visa en enda bild från Stockholm. Det blev bland annat filmen ”Mannequin Escape” som fick stor spridning, säger Marcus Hammarström projektledare, Stockholm Visitors Board

Musiken i filmen är gjord av den svensk-norska artisten Karin Park som också skrivit låten som förra helgen vann den norska melodifestivalen, framförd av artisten Margaret Berger

Mer kreativitet inom Stockholm Business Region

Ipad Act, som initierats av Stockholm Business Region i samarbete med Step2 är också nominerad i samma kategori.

Stockholm Business Region har till uppgift att utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort genom dotterbolagen Stockholm Business Region Development samt Stockholm Visitors Board. Stockholm Business Region är ett helägt kommunalt bolag i Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB

.