Stark evenemangshöst i Linköping!

Stark evenemangshöst i Linköping!

Arenabolagets evenemangsprogram för hösten är spikat. Det är ett starkt och mångsidigt utbud av konserter, humorföreställningar, event och shower, som gästar Linköping under de närmaste månaderna.

-Vi är väldigt glada över att kunna presentera ett så brett och mångsidigt utbud av föreställningar och evenemang i Linköping. Jag hoppas och tror att de flesta kommer att hitta något spännande att besöka under höstsäsongen, som är riktigt stark, säger Arenabolagets evenemangschef Anders Thorén.

Den 5 september öppnar SON höstens symfoniska konsertsäsong på Konsert & Kongress med många namnkunniga inom genren. Östgöta Blåsarsymfoniker bjuder på gästspel med Nils Landgren och även med poeten Bob Hansson som tillsammans med Crusellkvintetten ger en föreställning i Östgötamusikens kammarmusikserie ”Konstpaus” den 27 september.

Australiensk cirkus under namnet ”Knee Deep” kommer också till Linköping i slutet av september. I samarbete med Riksteatern ska denna unika föreställning fylld av koreografi, trapets och luftakrobatik möta den svenska publiken under hösten. Brutalt och poetiskt beskrivs föreställningen.

Humorn kommer också få stor plats i höst. LKPG HA HA presenterar en rad gästståuppare med Marika Carlsson först ut den 4 september. Tätt följd av humor med Johan Rheborgs ”Rheborg - Standup” samt Schyffert & Lindström i ”Ägd” som intar Saab Arena den 13 och 14 november. Med andra ord tillfällen för många sköna skratt i höst.

Oktober blir en riktigt välfylld evenemangsmånad, med världsartister i staden. Den hyllade Elvis Costello, sångare, låtskrivare, kompositör och inte minst gitarrist uppträder på Konsert & Kongress i Linköping den 5 oktober. Tätt följd av nästa världsstjärna - James Blunt som intar scenen i Saab Arena under sin ”Moon Landing 2014 World Tour” fredagen den 10 oktober. Man kan anta att det kommer bjudas på många stora hits i arenan denna kväll, som dessutom inleds med Linköpingsbandet ”The Majority Says”.

Dagen efter Blunt blir förmodligen höstens mest färgglada. ”Life in color” heter showen som kommer att bjuda på några av världens största DJ:s tillsammans med luftakrobater, styltvandrare och pyrotekniker i en ljud- & ljusshow med färgexplosion ut i publikhavet. Rebecca & Fiona, Albin Myers och Sebjak är i dagsläget klara för Linköping och Saab Arena den 11 oktober.

-Det kommer att bli riktigt mäktigt med en ny typ av show och starka DJ:s på plats i Linköping. Jag hoppas att alla dansglada vill vara med på en otroligt spektakulär tillställning, säger Anders Thorén.

Dessutom är Konsert & Kongress platsen för hårdrock, metal och punk i november. ”Lights out fest” den 15 november blir en helkväll som bjuder på internationella akter, kultband och nya talanger under ett och samma tak. ”The Black Dahlia Murder”, ”The Kristet Utseende” och ”Skitarg” är redan klara för Linköping.

Stora svenska namn är också en del av det kommande evenemangsutbudet. Förra veckan släpptes biljetterna till en av Sveriges hetaste artister just nu - Veronica Maggio. Den 24 oktober spelar hon på Konsert & Kongress. En knapp månad efter gästar ”Julgalan” Saab Arena. Lena Philipsson, Miriam Bryant, Timbuktu och Bo Kaspers är några av de artister som underhåller på årets ”Julgalan” i Saab Arena den 21 november.

Välkommen att ta del av höstens fullständiga evenemangsprogram på arenabolaget.se

Höstens program som pdf laddar du ner här

Arenabolaget är Östergötlands ledande evenemangsaktör. Vi kan erbjuda en spännande och annorlunda mötesmiljö för såväl privatpersoner som företag. Med stor flexibilitet skapar vi minnesvärda ögonblick.
Varje år besöks våra anläggningar av 500 000 gäster som kommer för att konferera, njuta av en konsert, besöka en mässa eller kanske bara mötas över en lunch. Hos oss träffas människor i olika sammanhang, av olika anledningar och vi har stor erfarenhet av att arrangera lyckade möten. Vi vill ge våra gäster upplevelser utöver det vanliga och en service som överträffar förväntningarna.