SHOWCASE 2015 - VI SPELAR!

SHOWCASE 2015 - VI SPELAR!

Showcase – osignat & närproducerat är Arenabolagets och East FM's gemensamma satsning på lokala oetablerade artister i Östergötland. Showcase är ett icke genrebundet musikprojekt, där all typ av musik med sina rötter i Östergötland är välkommen.

Showcase är dels ett radioprogram där vi utvalda tisdagar klockan 08.35 ägnar en timme åt den lokala musiken. Live sessions och intervjuer med lokala band och artister är centralt i Showcase.

Showcase är också en livekväll som äger rum den 23 oktober på Backstage, Konsert & Kongress. De här är årets aktuella akter:

GARDEN

Med få välvalda element skapar duon Garden en lika atmosfärisk som inåtvänd, musikalisk trädgård. Gitarr, synth och sång blandas med eftertanke i reverb i hopp om att så frön även efter basen slutat mullra.

Julius Norrbom
emailtogarden@gmail.com

ELIAS LILJA

För Elias har musiken alltid funnits där och det började redan i de yngre tonåren. Elias började spela gitarr och började kort där efter skriva egen musik.Efter gymnasiet antogs han till den prestigefyllda skolan Berklee College Of Music i Boston, USA, men än har resan inte blivit av på grund av stipendier för att täcka upp studiekostnaderna. Vid den här perioden skapades hans egna musik uttryck med inspirationer från olika genrer så som post-rock, singer/songwriter men också från den tekniska gitarristen Andy Mckee och solo-artisten City and Color.

Med tekniskt gitarrspel och med stor känsla för harmonier och melodier skriver Elias Lilja popmusik med det där lilla extra. I kombination av rytmik/percussion med gitarren, ackord och melodier i samspel tillsammans med sång kommer Elias texter till liv.

www.soundcloud.com/elias-lilja

Elias Lilja
eliaslundlilja@gmail.com

DELIAH

Att hitta hiphop var som att hitta hem. Déliah började rappa som 13-åring och spelade in sina första låtar på en fritidsgård i Norrköping. Sedan dess har det rullat på. Idag är hon 26 år gammal och aktuell med ny musik. Hennes texter innehåller en salig blandning av självutlämnande insikter, ironiskt ordvrängeri och sist men inte minst - gravallvarlig kampsång.

Deliah
deliah1988@hotmail.com

KNOCKIN’ LOST JOHN

Knockin’ Lost John är ett blues inspirerat rock n’ roll band som bildades i slutet på 2013. Bandet består av Fredrik Jarméus (sång, synth, gitarr), Måns Molander (rytm gitarr, bakgrundssång), Joel Larsson (gitarr), Joel Samuelsson (bas) och Olle Haglund (trummor, bakgrundssång). Inte långt där efter spelade de in deras första EP “Knockin’ Lost John" innehållande låtar som bland annat Rollin’ By, Down The Road och John. Efter att ha spenderat snart två år i studion och på scen har dom hunnit experimentera med både genrer och hittat nya influenser. Bandet har utvecklat ett allt rockigare och riffbaserat sound med rivig sång. I höst släpper dom sitt nya album “Got A Spell” med tio helt nya låtar.

Fredrik Jarméus
Fredrik.jarmeus@icloud.com

INCLOSURE

Inclosure är ett ungt, alternativ-rockband som består av fem medlemmar: Victor Rauker, bröderna Tommy och Daniel Andersson, Gustav Fransén och Carl Adam Stråberg.
Med deras stora intresse, drömmar och glädje för musik, skapar Inclosure modern arenarock med melodiösa verser med catchy refränger. Deras senaste singel "Save Me" nådde DigiListan inom några dagar efter dess release och har spelats på den svenska radiokanalen P3.

Inom en snar framtid kommer Inclosure släppa sitt debutalbum som de har arbetat med sedan ett år tillbaka. Albumet som kommer innehålla sex helt nya låtar är bandets förhoppningsvis stora lyft. Nästa år har de planer att turnera landet runt och ut där över.

www.inclosuremusic.com

Tommy Andersson
inclosuresweden@gmail.com

0734219092

NOICE NOIR

Noice Noir är ett band från Norrköping som spelar musik som grundar sig i pop och bygger på elektroniska beats som kombineras med svävande gitarrer, synthar och melankoliska melodier.

Bandet består avChristian Sjöstrand, Viktor Holmgren och Niklas Bryngelsson.

Niklas Bryngelsson
noicenoir@gmail.com

HIGH CHERU

High Cheru är soloartisten från Linköping som spelar high tempo electronic hiphop. Hon släppte sin första låt "trippy" i mars 2015 som har spelats i Musikguiden i P3: Osignat. Med inspiration från Death grips, Crystal Castles och Die Antwoord kommer High Cheru's musik vara både aggressiv och full med sjuka beats.

Karolina Johansson
0760429111/+34632436473

WETLAND

Bara några timmar in på 2015 såddes det champagneindränkta frö som kom att bli Wetland. Norrköpingsbandet har sedan första spelningen på Stopet i Norrköping i början av maj trollbundit med sin melodiösa pop. Den känslosamma rösten tvinnas tätt samman med de avskalade och finstämda instrumenten. I texterna möts förhoppningar om något större av verklighetens cynism. Wetland består av Peter Arvidsson, Maria Ackerfors, William Sulka och Therese Samuelsson.

Maria Ackerfors
maria@ackerfors.se