På bilden Rimforsa Strand i östgötska Rimforsa som med sina högklassiga naturupplevelser uppmärksammas i Visit Swedens kampanj Discover the Originals. Foto: Visit Östergötland

Östgötska Rimforsa lyfts i internationell kampanj

Sveriges marknadsföringsbolag Visit Sweden lanserar nu sin största, internationella marknadsföringskampanj på länge för att skapa intresse för Sverige som destination. Innehållet baseras på att man vill visa upp originalen - platserna - bakom några sedan länge världskända IKEA-produkter. Däribland Rimforsa, ett av IKEA:s arbetsbord.

Originalet Rimforsa erbjuder massor av högklassiga naturupplevelser för turister. Vandring på Östgötaleden, paddling på Kinda kanal, närodlad mat och övernattning på exempelvis Rimforsa Strand, Liljeholmens herrgård eller Storgården. Ett givet utflyktsmål är närliggande Trollegater med sina spännande grottor. Och vintertid när isen ligger packad är en skridskotur ett måste.

- Rimforsa är verkligen en pärla för oss som verkar här. Läget strax söder om Linköping direkt vid Kinda kanal erbjuder en unik möjlighet för lättillgängliga naturupplevelser mitt i Östergötland, säger Veronica Eriksson, VD, Rimforsa Strand.

Rimforsa uppmärksammas i Visit Swedens kampanj tillsammans med 20 andra platser i Sverige. Kampanjen heter ”Discover the originals” där man med värme och glimten i ögat vill skapa nyfikenhet kring platserna bakom några av de produkter som möbelvarujätten IKEA har lånat sitt namn ifrån.

- Visit Swedens nya internationella kampanj känns verkligen spännande med stor potential. Att den dessutom är förpackad med glädje i en tid när vi som bäst behöver just det känns som bra tajmning, säger Jörgen Nilsson, ansvarig för besöksnäring på Visit Linköping & Co.

Läs Visit Swedens nationella pressmeddelande här

Läs Visit Swedens internationella pressmeddelande här

Veronica Eriksson, VD, Rimforsa Strand, 0494-79294

Jörgen Nilsson, ansvarig besöksnäring, Visit Linköping & Co, 013-1900071, jorgen.nilsson@visitlinkoping.se