Nyhetsbrev från Arenabolaget

Countryfestival 2008!

Countryfestival
Lördagen 1 november, Konsert & Kongress

Nu har biljetterna släppts till årets uppsättning av Countryfestival i Linköping.
Festivalen går av stapeln den 1 november, för tredje året i rad och kan lova ett antal heta country-artister;

_____________________________________________________

Calaisa
Countrygrupp från Malmö sombestår av två syskonpar, Caisa och Lisa Troedsson och Malin och Anna Törnquist. Gruppen deltog i den svenska Melodifestivalen 2008 med melodin "If I Could". De skriver både text och musik själva och hämtar inspiration från artister som Sheryl Crow, Dixie Chicks, Dolly Parton och Joni Mitchell.

_____________________________________________________________

Kikki Danielsson
Slå på ordet "folkär" i en uppslagsbok och en bild på Kikki kommer upp. Efter otaliga framträdaden i tv, melodifestivalen och drygt 25 soloalbum är hon lika känd som Falurödfärg. Kikki började tidigt att spela country och är något av svensk countrys grand old lady

Jason Ringenberg (USA)
Jason Ringenberg, var tidigare sångare i "cowpunk" - gruppen Jason & The Scorches. Numera är han soloartist och uppträder även under namnet "Farmer - Jason" men då med inriktning på barnunderhållning. I eget namn har Jason gjort fem uppskattade soloplattor.

The Hub Caps
Vadstenas egna rockabillyhjältar tar plats i den nya Rockabillybaren och kommer bjuda på flera set bestående av egna och andras låtar.

____________________________________________________

Rockabilly
Nytt för i år är satsningen på Rockabilly. Festivalen kommer ha en alldeles egen Rockabillybar med uppträdanden av de absolut bästa svenska banden inom genren. Från Östergötland kommer de lokala Rockabillykungarna The Hub Caps.

För biljetter & info se: www.arenabolaget.se eller 013-190 00 00