Khoma i Linköping

Efter tre år av tystnad samlar sig Khoma för ännu en urladdning. Inget annat svenskt rockband rör upp så mycket känslor som Khoma, den kraftfulla musiken skiftar mellan skira toner och emotionella urladdningar.

Torsdagen den 22 april 20.00 kommer Khoma till Konsert & Kongress och Atmosfär. Spelningen i Linköping blir den enda spelningen utanför storstäderna innan sommarfestivalerna.

Khoma kommer från Umeå och startades 2003 som ett sidoprojekt till Cult Of Luna. Khoma har drygt femton medlemmar men ingen vet riktig hur många som egentligen ingår. Kärnan utgörs dock av Jan Jämte (sång), Johannes Persson (gitarr) och Fredrik Kihlberg (gitarr/sång/piano). De andra medlemmarna är till största delen en blandning av medlemmar från tre andra band från Umeå – Cult of Luna, Deportees och The Perishers.

Khomas musik förenar totalt mörker och melodiskt vemod. Musiken är mycket dynamisk och skiftar mellan skira toner och emotionella urladdningar.

I april kommer den efterlängtade uppföljaren till det kritikerrosade albumet ”The Second Wave” (2006). Nya plattan ”A final Storm” har fått lysande recensioner. Tidigare har bandet gett ut albumet ”Tsunami” (2004).

Biljetter släpps måndagen den 12 april kl 08.00.

www.blixten.com

Nostalgisk sommarkonsert vid Bergs Slussar

Du minns väl 80-talet? Kläderna, frisyrerna, färgerna och inte minst musiken! I sommar, den 6 augusti bjuder Arenabolaget tillsammans med Talent & Brands, TV4 gruppen och Expressen upp till en storslagen nostalgitripp.

Under titeln Forever Young samlar vi några av 80-talets bästa artister till en storslagen musikfest. Under kvällen bjuder vi på sex högklassiga artistuppträdanden, ett flertal kända DJ’s som får er att dansa. Vi lovar att hålla Ölen kall och maten varm.

Festivalområdet är öppet mellan kl. 17.00 - 01.00 och åldersgränsen är 13 år.

Välkomna till årets musikfest!

Klara artister i dagsläget:
Unik återförening av Reeperbahn,
Jakob Hellman spelar hela sitt hyllade album ”…och stora havet”
Alphaville som gav oss ”Forever Young”

www.foreveryoung2010.se

Fåtal biljetter kvar till Big Comedy

Big Comedy kommer till Konsert & Kongress fredagen den 23 april. Nu finns det endast ett fåtal biljetter kvar. Komiker är: Adde Malmberg, Felix Herngren, Fredrik Andersson, Henrik Schyffert, Marika Carlsson, Peter Wahlbeck, Elina Du Rietz, Johan Rheborg och Robin Paulsson.