Johnossi förband till Thåström! 12 Februari kl.19:00

Den explosiva duon Johnossi kommer att värma upp publiken innan Thåström intar Sporthallen i Linköping. Johnossi består av John Engelbert på sång och gitarr och Oskar "Ossi" Bonde på trummor/slagverk. Johossi bildades vid Saltsjöbaden, Stockholm 2004. Johnossi har sedan debutskivan släpptes 2006 haft stora framgångar runtom i världen, dock i synnerhet Tyskland, där gruppen bland annat har gjort framträdanden på festivaler som Southside och Hurricane. De har även varit förband åt Mando Diao på deras tysklandsturnée 2007. Bandet är kända och omtalade  för sina explosiva och intensiva liveshower.

-- Det är fantastiskt kul att kunna addera ett så pass intressant band som Johnossi till en konsert med Joakim Thåström,  menar Arenabolagets Evenmangschef Anders Thorén.

Expressens musikredaktör Anders Nunstedt utsåg Thåströms vinterturné till en av 2010 års allra hetaste konsertbiljetter och Arenabolagets projektledare och artistbokare Jerry Prütz håller med:

-- Thåström är en legend inom svensk rockmusik och står som modell för hur rock med svenska texter ska göras. Självklart är vi mycket stolta över att återigen få förtroendet att göra en spelning med honom hos oss. Denna vintersväng är ju ganska kort och innehåller till största delen spelningar i de större ständerna och i våra grannländer. Ni som missade ”Pimme” förra gången bör nog inte missa denna ganska exklusiva spelning.

Mera info på www.arenabolaget.se samt www.unitedstage.se

Plötsligt är han överallt Björn Ranelid.
15 Februari kl.19:00
Han är en av stjärnorna på slottet, han sitter buren ihop med Alexandra Charles i ”På Spåret” och han är på löpsedlarna i stort sett varje dag. Man glömmer då lätt att han faktiskt är en av landets bästa och mest älskade författare samt en mycket uppskattad föreläsare.
Björn pratar om godhet och om kärlek, han pratar om fotboll och han pratar om sina böcker. Hans föreläsningar blir till möten där allt kan hända.
Missa inte hans besök på Konsert & Kongress den måndagen den 15 februari klockan 19.00.

Detta är ett arrangemang i Arenabolagets föreläsningsserie ”Talare som berör”
Missa inte heller
22 mars klockan 19.00 kommer Henrik Fexeus
12 april klockan 19.00 är det Ernst Brunner som talar
19 april klockan 19.00 kommer fotbollslegenden Tomas Nordahl att berätta som sitt liv i fotbollens tjänst.

Mer info på www.arenabolaget.se

Dan Hylander till Linköping och Konsert & Kongress
15 April kl.20:00

Torsdagen den 15 april kommer Dan Hylander till Linköping och Konsert & Kongress.

Med sig har han sitt första egna album på sexton år och ett nytt band med bland andra gitarrlegenden Janne Bark (Ulf Lundell, Triad)

Hylander debuterade redan år 1962 som tomtenisse i Julkalendern Storskogens tomtefamilj. På 1970-talet bildade han rockgruppen Raj Montana Band som kom att utveckla sig till hans och Py Bäckmans gemensamma kompband. Den första stora framgången kom med skivan Calypso med sånger som Vykort, vykort och Vildrosor och tistlar. Från nästa skiva blev främst Skuggor i skymningen en hit. Efter Raj Montana Band hade Hylander från 1986 ett kompband kallat Kosmonaut. Hylander medverkade också 1985 på ANC-galan mot apartheid, tillsammans med den svenska rockeliten.Under 90-talet övergick Hylander till att skriva musik till andra artister med stor framgång. Totta Näslund hade startat ett soloprojekt och Hylander producerade och skrev låtarna på hans första album "Totta", och senare även flera av låtarna på "Totta 2", och "Totta 3". Dan Hylander fick en Rockbjörn som bästa manliga artist 1984

Biljetterna släpps måndagen den 18/1 klockan 08.00.

Mer info på www.arenabolaget.se samt www.danhylander.com