Jerry Lee Lewis ger en sista konsert i Sverige!

Den 20 november kommer Jerry Lee Lewis till Cloetta Center i Linköping.

Cloetta Center blir den enda arenan i Skandinavien som får ta emot Jerry Lee Lewis. Detta blir en helkväll för alla rock´n roll älskare.

- Det är en legend som gästar Linköping och vi på Arenabolaget i Linköping är mycket stolta över att kunna presentera denna helkväll för alla rock´n roll älskare i Sverige! Säger Anders Thorén Evenemangschef på Arenabolaget

Jerry Lee Lewis har varit artist under femtio år.Redan 1957 kom hiten "Great balls of fire". Hans pianospel håller fortfarande en mycket hög klass. Skivan "Last Man Standing" (där han sjunger duetter med bl.a. Mick Jagger, Little Richard, Keith Richards och Ringo Starr) släpptes 2006, och Jerry Lee får fortfarande stående ovationer när han avslutar sina framträdanden med "Whole Lotta Shakin' Goin' On" (källa Wikipedia)

Jerry Lee Lewis är idag den siste överlevande av de artister som Sam Philips en gång spelade in på SUN-etiketten i Memphis. De andra var Johnny Cash, Elvis Presley och Roy Orbison. Men han verkar inte slå av på takten. Istället har han beslutat sig för att komma tillbaka till Sverige och spela för sina trogna fans. Tillsammans med honom finns Linda Gail Lewis, Eva Eastwood, Nisse Hellberg, The Refreshmenst och flera andra kända artister.

Biljetter köper du via Ticnet eller via Konsert & Kongress, Turistbyrån i Linköping eller på plats i Cloetta Center.

Speldag 20 november 2009 Kl. 19.30
Biljettsläpp 26 augusti 2009 kl. 09.00

Frågor besvaras av Evenemangschef Anders Thorén 013 190 00 11, anders.thoren@arenabolaget.se