FMX åter till Cloetta Center - VÄRLDSSTJÄRNOR I FREESTYLE MOTORCROSS ÅTERVÄNDER TILL LINKÖPING

Efter succén för två år sedan har Arenabolaget nöjet att åter presentera Freestyle Motorcross i Linköping med FMX Gladiator Games i Cloetta Center den 18 april. Den här gången utlovas fullständig galenskap! Jeremy Lusk, Petr Pilat och ett antal andra förare utmanar gravitationen och imponerar med sina trick i Cloetta Center.

Freestyle Motorcross är en av de mest adrenalinpumpande grenarna med trick. Showen får åskådarna att dra efter andan. Utan rädsla släpper förarna nästan helt taget om motorcyklarna, högt upp i luften. I denna spektakulära show kommer publiken att bjudas på makalös uppvisning av de mest avancerade tricken, bland andra Superman backflip, no hand backflip och underflip.

Amerikanen Jeremy Lusk 24 år är den klarast lysande stjärnan i showen. Lusk är av många ansedd som dagens absolut bästa freestyle motorcross-förare. 2007 vann han två guld i X-Games, freestylesporternas mest ansedda tävling. Med sin aggressiva åkstil utmanar han och ger sig på de absolut svåraste tricken. Inte att förglömma är det unga stjärnskottet Petr "Pilnik" Pilat. Blott 17 år gammal har denne tjeck redan tävlat i prestigefyllda Red Bull X-Fighters och det är bara en tidsfråga innan han når den absoluta toppen. Showen bjuder även på två svenska förare, Morgan Carlsson från Stockholm och Fredrik Berggren från Norrköping.

Med höga hopp och farliga trick fascineras stor som liten av förarnas skicklighet. Ta chansen att se freestyle motorcross i världsklass i denna spektakulära show i Cloetta Center i Linköping!

FMX Gladiator Games, Cloetta Center, Linköping, den 18/4 klockan 18.00-20.00 (ca). Förhandsvisning av motorcyklarna - Pit Party - klockan 16.00.

Köp dina biljetter hos Arenabolaget i biljettkassan på Konsert & Kongress, 013-1900000, Linköping eller på Ticnet.

Jeremy Lusk (USA) - huvudstjärna, dagens bästa FMX-åkare, tre medaljer i X-Games 2008.
Petr Pilat (CZE) - 17 år gammalt stjärnskott, tävlar regelbundet i X-fighters, publikfavorit
Morgan Carlson (SWE) - känd för sina flexibla whips
Frederik Berggren (SWE) - Fredrik som bor i Norrköping åker nästan på hemmaplan
Dustin Miller (USA) - en stor liten man, en av de mest snitsiga åkarna med flera speciella tricks
Jeff Fehr (CAN) - kanadensiske Mr. Backflip
Reagan Sieg (CAN) - en av de äldsta och mest professionella åkarna.
Martin Kore (CZE) - missa inte hans Superman backflip!
Petr Kucha (CZE) - första europé att lyckas med en backflip

Mer information hittar du på: www.gsma.se

För ytterligare info:
Johan Rustan, VD Arenabolaget i Linköping AB, 013-1900040