EN HJÄLTE TILL LINKÖPING

EN HJÄLTE TILL LINKÖPING

I samarbete med Östgötamusiken presenterar Arenabolaget en unik familjeföreställning specialskriven av Ylva Hällen, känd från SVT barn-TV. Den 13 april har Hero4ever premiär på Konsert & Kongress i Linköping

Hero4ever är en familjeförställning om musikens överlevnad, om vänskap och fantasins fantastiska kraft. Herman eller Hero4ever som han heter i spelvärlden på nätet flyr ofta in i spelets magiska värld. Här är han en hjälte som vågar allt! En dag när han som vanligt sätter sig vid datorn nås han av ett rop på hjälp av en flicka som heter ”Tromb”. ”Blåsarna” är i fara då den onda demonen ”Antimus” som hatar musik tänker fängsla dem.  Hero4ever beger sig till den ”Skimrande skogen” för att rädda dem…

Söndagen den 13 april spelas urpremiären av familjeföreställningen på Konsert & Kongress. Senare under april månad kommer även förskolebarn att ges möjligheten att se Hero4ever.

-  Detta är ett initiativ av Arenabolaget tillsammans med Östgötamusiken. En fantastisk satsning på kultur för barnfamiljer.  Hoppas att alla barnfamiljer tar chansen att se denna magiska föreställning som är specialskriven för oss i Linköping, säger Emma Högström, projektledare på Arenabolaget

-  Tillsammans med Östgöta Blåsarsymfonikers klassiska instrument och nutidens spelvärld blir Hero4ever en modern interaktiv berättelse som är helt rätt i tiden. Spänning och magi för hela familjen.

Ylva Hällen kan ses varje lördag på Barnkanalen t o m premiären i ett program även det med tema ”fantasy”. Detta är första gången som hon skriver manus till en familjeförställning som kommer att spelas på en stor konserthusscen.

- Det känns väldigt lyxigt att få chansen att göra en föreställning tillsammans med en hel blåsorkester. Jag spelade själv klarinett som barn och älskar verkligen blåsinstrument.

- När jag fick frågan att göra något tillsammans med Östgöta Blåsarsymfonikerna i Linköping ville jag komma på ett sätt att kombinera det med det som mina barn sysslar med allra helst: spel. Det är otroligt kul att de här världarna möts, säger Ylva Hällen.

Välkommen till en fängslande familjeföreställning i spelets värld där du som publik involveras i utmaningarna i det spännande uppdraget att befria Blåsarna.

På scen ser du Ylva Hällen och Henrik Ståhl och Östgöta Blåsarsymfoniker.

I samband med Hero4ever kommer det också finnas en pysselverkstad i samarbete med Medmera. Här kommer finnas möjlighet för alla barn att skapa sina egna superhjältar.

Biljettsläpp måndag 17 februari.

För mer information vänligen kontakta:
Emma Högström, projektledare musik Arenabolaget,
emma.hogstrom@arenabolaget.se, tel 013-190 00 09