Livesändningar är nu möjliga från Crusellhallen i Linköping Konsert & Kongress. Bild: Visit Linköping & Co

Konserthall blir streamingstudio

Visit Linköping & Co flyttar nu in sin streamingstudio till Crusellhallen i Linköping Konsert & Kongress. Den nya lokalen ger förutom möjlighet att göra livesändningar perfekta förutsättningar för hybridmöten i en vacker och coronasäker miljö.

När pandemin slog till i våras var Visit Linköping & Co tidigt ute med att etablera Linköping Streaming Studio och erbjuda livestreaming som ett alternativ till sina kunder som inte kunde genomföra sina fysiska konferenser som planerat. Sedan dess har en hel rad livesändningar genomförts. Alltifrån morgonsoffor, konserter, kongresser, bolagsstämmor, föreläsningar och kickoffer har genomförts digitalt istället för fysiskt. Ibland i en kombination med fysiska deltagare på plats och andra som deltagit digitalt. Efter att ha huserat i lite mindre lokaler har nu studion flyttats till Crusellhallen, en konsertsal som normalt rymmer hela 1200 personer.

-Med tanke på restriktionerna som råder för allmänna sammankomster har antalet konserter och kongresser i Crusellhallen varit i stort sett obefintliga under en tid. När Östergötland nyligen fick skärpta rekommendationer i och med den ökande smittspridningen tog vi beslutet att flytta in vår streamingstudio i Crusellhallen en tid framöver. Förutom en väldigt vacker miljö har vi nu väldigt stora ytor där man om man vill kan ha en publik på plats samtidigt som man livesänder sitt möte. Lokalens storlek gör att alla naturligt kan hålla avstånd, säger Anders Thorén, mötes- och evenemangschef på Visit Linköping & Co.

För mer information, kontakta:

Anders Thorén, mötes- och evenemangschef, Visit Linköping & Co, anders.thoren@visitlinkoping.se, 070-811 50 81