EN AV VÄRLDENS FRÄMSTA GITARRISTER TILL LINKÖPING!

EN AV VÄRLDENS FRÄMSTA GITARRISTER TILL LINKÖPING!

”He is one of the greatest guitar players I’ve ever seen” – Eric Clapton

”The first time I saw Tommy Emmanuel, I was stunned into silence… It’s just extraordinary to watch him play.”
– Joe Satriani

Tommy Emmanuel är en av Australiens mest respekterade och älskade musiker och hyllad av många som världens bästa gitarrist. Nu kommer han äntligen tillbaka till Sverige för fyra konserter i mars. 28 mars spelar han på Konsert & Kongress i Linköping, Som support ser vi Pam Rose.

Biljetterna släpps torsdagen den 28 augusti.

Född på den australiska landsbygden plockade Tommy upp sin första gitarr vid fyra års ålder och började snart turnera med familjebandet över hela hemlandet. Idag är han 59 och turnerar sedan länge över hela världen, flitigt. Det är inte ovanligt att han gör över 300 spelningar per år och bländar publiken med sitt smått osannolika och spektakulära gitarrspel och artisteri.

Tommy Emmanuels unika sätt att spela gitarr går att jämföra med en pianist som spelar piano, med hjälp av alla tio fingrar. Istället för att använda ett helt band för melodi, rytm, bas, trummor, spelar Tommy allt detta och mycket mer på sin gitarr.

Emmanuel med sig ingen mindre än Pam Rose som support. Förutom att vi känner igen denna amerikanska countrysångerska som Jill Johnssons nära vän och låtskrivare från hyllade TV-programmet Jills Veranda så fick vi även uppleva en helt fantastisk konsert med Pam då hon för några veckor sedan förärade Stockholm Music & Arts med ett besök.