Nu lanserar vi två nya äventyr i Kalmar!

Westbergh Upplevelser AB arrangerar kulturella och kulinariska äventyr i trakterna kring Kalmar och Öland.

Nu lanserar vi två nya äventyr i Kalmar. Utmana dina kollegor på en spännande Skattjakt i Vasakungarnas fotspår eller en fängslande Fotosafari i Kalmar city.

Följ med på en spännande skattjakt i Vasakungarnas fotspår! Skattjakten sker i historisk anda med modern teknik och utan karta. Ni får varsin GPS som visar vägen till fem hemliga platser i Kalmar. Varje plats berättar något unikt om Kalmar. Hela skattjakten, eller geocaching som det kallas, tar drygt en timme. Därefter kan ni pusta ut med god mat och dryck.

Följ med på en fängslande fotosafari i Kalmar city. Ni får foton som visar vägen till intressanta platser i historiska områden på Kvarnholmen i centrala Kalmar. Tävlingen går ut på att hitta motivet på bilderna och fota hela laget på plats. Hela fotosafarin tar drygt en timme. Därefter kan ni pusta ut med god mat och dryck.

Den 25 mars är det premiär men det går att boka aktiviteterna redan nu,

• hälsa
  • event
  • kick off småland
  • kick off kalmar
  • kalmar
  • tävling
  • utmana
  • teambuildingaktivitet
  • gps
  • fotosafari

• Kalmar

Westbergh Upplevelser AB - Cykla, smaka och upplev Kalmar & Öland. Med äventyret i centrum.

Karin Westbergh

Presskontakt VD och ägare +46 (0)76 212 90 17

Byt en grå vardag mot en grön cykelsemester!

Tips på läckra cykelpaket! Vårkänslor i benen? Damma av hojen och fira med en minisemester på två hjul bland knoppar och spirande grönska. Vi erbjuder cykeläventyr med konst och kultur! En upplevelse utöver det vanliga på de soliga vindarnas ö och i vackraste Kalmar.

Byt en grå vardag mot en grön cykelsemester!

Tips på läckra cykelpaket! Vårfeeling i benen? Damma av hojen och fira med en minisemester på två hjul bland knoppar och spirande grönska. Vi erbjuder cykeläventyr med konst och kultur! En upplevelse utöver det vanliga på de soliga vindarnas ö och i vackraste Kalmar.

Smaka på Öland - Säsongspremiär för guidade matvandringar

I samarbete med öländska matproducenter har vi valt ut det bästa av vad Öland har att erbjuda av delikatesser. Vi samarbetar med drygt 20 mathantverkare. Hela sommaren från maj till början av september arrangeras matvandringar. Nytt för i år är att det finns flera olika matvandringar att välja på från Ottenby i söder till Stora alvaret och längs den dramatiska Stenkusten i norr.

Så mycket Öland och Kalmar! Upptäck Öland och Kalmar med cykel eller till fots!

Vi erbjuder kulturella och kulinariska äventyr i trakterna kring Kalmar och Öland! Efter en mycket lyckad säsong utvecklar vi verksamheten med flera nya spännande äventyr. Härliga cykeläventyr, guidade matvandringar med kulinariska läckerheter som vi dukar upp i naturen och lättsamma stadsvandringar genom historiens Kalmar. Vilket äventyr blir din favorit?

Vandra i Vasakungarnas fotspår. Kalmarvandringar 2015.

Ta med dina vänner och kollegor på en spännande stadsvandring genom historiens Kalmar! Till varje vandring finns en specialkomponerad meny som tillval. Vi samarbetar med restaurang Källaren Kronan. Ni vandrar tillsammans med en kunnig och engagerad guide som berättar om Kalmars långa och dramatiska historia och tar er med till unika miljöer! Stadsvandringarna finns i olika teman.