Tourism in Skåne dubbel vinnare på Publishingpriset 2019

Tourism in Skåne dubbel vinnare på Publishingpriset 2019

Tourism in Skånes officiella destinationssajt visitskane.com har tilldelats Publishingprisets Grand prix – webb och pris i kategorin Sajter som marknadsför destinationer. Det stod klart när Publishingprisets årliga prisutdelning ägde rum på Berns i Stockholm 5 november.

Motiveringen för Grand Prix-utmärkelsen lyder: För en sajt som väcker längtan, välbehag, glädje och stolthet. För destinationssajten lyder nomineringen För en ambitiös sajt med passande färgskala och ett skickligt urval av användargenererade bilder som andas atmosfär och känsla.

– Vi är oerhört stolta och tacksamma över att få de här prestigefyllda utmärkelserna, det ligger ett hårt arbete bakom av ett team med kreativa kollegor. Vårt mål är att få fler att upptäcka Skåne internationellt och vi tror att mixen av guidande redaktionella artiklar och användargenererade bilder är ett bra sätt att skapa trovärdigt och inspirerande innehåll, säger Heléne Östberg, marknadschef på Tourism in Skåne.

Visitskane.com, som finns i engelsk, tysk och svensk språkversion, lanserades våren 2017 och är ett samarbete mellan Tourism in Skåne och webbyrån Odd Hill.

För mer information, kontakta gärna:
Heléne Östberg, marknadschef på Tourism in Skåne AB, helene.ostberg@skane.com, 0768-890422