Skidresenärerna – het målgrupp för Skåne

Aktiva familjer som gillar att tillbringa semestern i Sverige är en mycket attraktiv målgrupp för skånsk besöksnäring. För att nå dem i en oväntad miljö, då de har tid att låta sig inspireras inför nästa semester, satsar Tourism in Skåne på en kampanj i fjällen under sportlovsveckorna.

Genom reklamfilm i TV4’s lokala sändningar i Åre och Sälen nås familjerna med budskapet ”Efter vintern kommer Skåne”. Filmen visar en familj som förbereder sig för alla de äventyr som väntar i Skåne, såsom dykning, klättring och golf. Se filmen här.

-  Vi vill väcka lusten att åka till Skåne, och vi väljer att försöka nå familjerna när de har tid att tänka på vad de ska göra nästa semester. Tanken är också att de ska få upp ögonen för allt som Skåne har att erbjuda en aktiv familj, säger Heléne Östberg, Marknadschef på Tourism in Skåne.

TV-satsningen följs upp on-line med tips och erbjudanden på Skånes officiella turismsajt, visitskane.com, som just lanserats i en ny version, fullmatad med inspiration och möjligheter att boka allt ifrån boende till green-fee. I anslutning till fjällenkampanjen pågår också en tävling på Facebook/upplevskane.

-  Nya visitskane.com är uppbyggd utifrån teman, där inspirationsartiklar varvas med konkreta tips. Och den som vill boka sin semester gör det direkt på sajten, säger Heléne Östberg vidare.

För ytterligare information:
Heléne Östberg, Marknadschef Tourism in Skåne, 0768-89 04 22
Sara Brynskog, PR-ansvarig Tourism in Skåne, 0768-870353

Tourism in Skåne AB är Skånes marknadsföringsbolag för att främja turismen i regionen. På så sätt ska bolaget bidra till en ökad tillväxt i Skåne. Bolaget har som främsta uppdrag att öka antalet besökare i Skåne och att utveckla regionen som turistmål.

Bolaget är, tillsammans med Event in Skåne, Film i Skåne och Invest in Skåne, en del av marknadskoncernen Business Region Skåne, som offentligt ägs av Region Skåne (85 %) och Skånes kommuner (15 %).