Skånes turistnyheter 2010 - fler än någonsin

Skånes turistnyheter 2010 - fler än någonsin

Svenska barnfamiljer har röstat fram Skåne som den bästa svenska regionen att turista i. Det glädjer oss mycket. Inte mindre än 51 000 personer har röstat i Barnens Turistguides tävling. Resultatet av omröstningen, där också vinnarna i fyra andra turistkategorier har utsetts, tillkännages på TUR-mässan som startar i Göteborg idag. Skåne finns på plats bland utställarna för att visa upp alla årets nyheter.TUR-mässan är Skandinaviens ledande mässa med inriktning på rese-, turist och mötesindustrin.

Och faktum är att vi tror att om också hela svenska folket röstade om Sveriges bästa turistregion så skulle Skåne vinna. Det har våra tidigare varumärkesundersökningar visat. Skåne är exotiskt för besökare från övriga Sverige och här finns det mesta en turist kan önska sig. Storstad och landsbygd nära varandra.  Sveriges vackraste trädgårdar. Flest golfbanor av högsta kvalité. Godaste maten. Långa härliga stränder och fantasiska skogsområden för rekreation. Kultur, slott, shopping och äventyr. Allt på nära avstånd.

Som en bilaga till det här pressmeddelandet bifogar vi en (lång) lista med de mest intressanta turistnyheterna från Skåne under hela 2010. Där finns också mer att läsa om Skånes pris i Barnens Turistguides omröstning.

OBS! Telefonnumret efter varje pressmeddelande är för dig som journalist, publicera inte numret. Du hittar mer information och bilder i vårt pressrum på www.skane.com

För mer information, tips och idéer, hör av dig till:

Lena Birgersson

pressansvarig

Tourism in Skåne

Stortorget 9

lena.birgersson@skane.com

tel: 040-623 97 85 eller 0768- 87 17 14
www.skane.com

Tourism in Skåne AB är Skånes officiella marknadsföringsbolag inom turism. Uppdraget är att marknadsföra Skåne för svenska och utländska turister. Bolaget är, tillsammans med Event in Skåne och Invest in Skåne, dotterbolag till Business Region Skåne som ägs till 85 procent av Region Skåne och till 15 procent av Kommunförbundet Skåne.