Skåne bjuder tillbaks vågsurfaren Toby

Toby Donachie, vågsurfare från Cornwall i England, hamnade på flyget till Malmö i stället för till Biarritz. Händelsen uppmärksammades i media och tolkades som en tabbe. Men Tourism in Skåne erbjuder nu Toby att testa Skånes fantastiska vågor.

Proffssurfaren Toby Donachie har kontaktats av Tourism in Skåne, med ett erbjudande om att spendera en weekend i Skåne, och surfa med surfprofilen Joachim Persson på Kullabergsguiderna i Mölle, i sällskap av svenska landslagssurfaren Odd Persson. I erbjudandet ingår resa och boende.

- Vi tycker inte att man hamnat fel om man kommer till Skåne och vill testa vågsurfing. För att visa detta bjuder vi in Toby till Skånes surfparadis Mölle, berättar Heléne Östberg, marknadschef på Tourism in skåne.

Tourism in Skåne fick kontakt med Toby via Twitter, och han blev så överraskad över erbjudandet att han spillde en hel kopp te över sin laptop. Men han kommer gärna till Skåne och testar Kattegatts vågor.

För mer information, vänligen kontakta:
Heléne Östberg, Tourism in Skåne, 0768-890422