Pressinbjudan: Mitt Kök Sverigeresan i Helsingborg

”Mitt kök Sverigeresan”, ett program som sänds i TV4:s Nyhetsmorgon, lyfter fram lokala svenska smaker och råvaror i matlagningen. Startskottet för årets resa går i Stockholm och avslutas på Henry Dunkers plats i Helsingborg samtidigt som Helsingborgsfestivalen pågår. På Henry Dunkers plats kommer en mobil matbar att byggas upp, där både allmänheten och inbjudna gäster kan se fram emot en härlig kombination av lokala delikatesser och råvaror.

Den kringresande turnén har förutom ett matprogram i Nyhetsmorgon och den mobila matbaren också en matmarknad som öppnar kl. 10.00 på lördagen. Det är Bondens egen Marknad som arrangerar matmarknaden, där det finns möjlighet för lokala producenter att möta konsumenter samtidigt som det bjuds på underhållning, scenprogram och servering.

Tid och plats
Onsdag 24 juli kl.18.00  på Henry Dunkers plats.

Övriga tider
Onsdag 24 juli kl. 18-23, restaurangen öppnar för press
Torsdag 25 juli kl. 11-23, restaurangen öppnar för allmänheten
Lördag 27 juli kl. 10, matmarknaden öppnar
Lördag 27 juli kl. 11-16, restaurang öppen för allmänheten

För mer information, kontakta:
Caroline Nilsson, projektledare
Helsingborgs stad, tel. 0732-315955

Tourism in Skåne AB leder utvecklingen av varumärket Skåne till att bli Sveriges starkaste destinationsvarumärke. Som Skånes officiella marknadsbolag ska vi marknadsföra, sälja och utveckla Skåne som destination. Tillsammans med partners skapas nya affärsmöjligheter och ökad kunskap som ska leda till högre upplevd kvalitet för besökaren.