​Nya namn i styrelsen för Tourism in Skåne AB

​Nya namn i styrelsen för Tourism in Skåne AB

Tourism in Skåne välkomnar tre nya ledamöter i styrelsen; Dorte Bo Bojesen, Per-Uno Alm samt Diana Olsson.

Jonas Rosenqvist, tidigare kommundirektör i Ystad Kommun lämnade i våras över sin post till kommundirektören i Simrishamn, Diana Olsson. Nu är det också klart att Dorte Bo Bojesen, vd Form/Design Center samt Per-Uno Alm, Strateg hållbar tillväxt på Sparbanken Syd tar plats i Tourism in Skånes styrelse. Det är Niklas Blonér och Christian Wilander som lämnar sina poster.

Med tillskotten i styrelsen säkerställer vi både en god spets och bra bredd i kompetens och erfarenheter. Vår styrelse har mycket att bidra med kopplat till våra fokusområden kring hållbarhet och Skånes tematiska styrkor.

- Vi ser de nya styrelseledamöterna som viktiga tillskott i vårt långsiktiga strategiska arbete, och ser fram emot nya infallsvinklar och erfarenheter från olika branscher, säger Peter Weinhandl, ordförande Tourism in Skåne AB.

Styrelsen i Tourism in Skåne AB:

Peter Weinhandl, Flygplatsdiektör, Malmö Airport/Swedavia

Ledamöter