Njut i en skånsk bokskog och tävla om ett slott på Bokmässan

Njut i en skånsk bokskog och tävla om ett slott på Bokmässan

Skåne bjuder in till sköna upplevelser på årets Bok- och Biblioteksmässa i Göteborg den 27-30 september. Besökarna som stiger in i den skånska bokskogen i monter F02:42 bjuds på både boklanseringar och bokningserbjudanden för höstiga weekendturer.

På bokmässan lanseras en sprillans ny skånsk guidebok i fickformat, där de bästa Skånetipsen presenteras utifrån kategorier som t.ex. Naturkickaren, Livsnjutaren och Cityslickern. Var finns den mest romantiska solnedgången, de roligaste lekplatserna, vilka barer och klubbar är det som gäller och var ges de bästa adrenalinkickarna? Svaren finns i den drygt 300-sidiga guiden.

- Pocketguiden är tänkt att inspirera till nya upplevelser i Skåne, för alla smaker och intressen, om och om igen, säger Helene Östberg, marknadschef på Tourism in Skåne.

På bokmässan lanseras också kokboken "Skånska matupplevelser – med kärlek till de skånska smakerna", ett samarbete mellan Skånska Matupplevelser och ett 20-tal skånska livsmedelsproducenter.

Skåne lånar ut ett slott
Utöver allt som händer i montern så kommer Skåne också att synas på stan, i form av en utomhuskampanj under tre veckor i centrala Göteborg. I en facebook-kampanj lånas Häckeberga slott ut till en lycklig vinnare, som dessutom får fylla slottet med sina vänner och bjuda på middag och övernattning.

- Vi vill visa på vad äkta skånsk gästfrihet kan innebära på ett kul och spektakulärt sätt, säger Heléne Östberg.

För mer information, vänligen kontakta:
Helene Östberg, marknadschef på Tourism in Skåne, 0768-89 04 22