Konsertpaket med världsartister först ut i Sveriges största resebutik

Skånes skapande av Sveriges största resebutik på nätet har redan nu möjliggjort att det finns unika konsertpaket med Robyn och Tom Jones bokningsbara online.

Nordic Travel, den privata aktör som ska driva resebutiken, har tillsammans med arrangörerna The Tivoli och Helsingborgs stad gjort paket med logi och biljetter till de två världsartisternas konserter på Sofiero. Biljetterna till Robyns konsert den 5 juli är nästan slutsålda och Tom Jones konsert den 3 augusti är den enda i Sverige. Paketerbjudandena kan bara bokas på skane.com och helsingborg.com.

- Vi i Helsingborg arbetar just nu hårt för att göra våra reseanledningar och attraktioner bokningsbara, säger Emma Håkansson, turistchef i Helsingborg. Konsertpaketen med Robyn och Tom Jones är bra exempel på hur möjligheten att kombinera boende med reseanledningar leder till produkt- och destinationsutveckling av Helsingborg och Skåne som destination.

I Sveriges största resebutik ska Skånes kommuner arbeta i samma bokningsplattform för att så många som möjligt av destinationens 20 000 produkter ska bli bokningsbara på webben och i andra kanaler.

Bokningsplattformen ska utvecklas stegvis men redan till sommaren ska vissa evenemang, entréer till aktiviteter och sevärdheter, golfbanor och flygresor till Skåne bli bokningsbart. I nästa steg ska alla typer av produkter och transport in i onlinebokningen och då nås målet att skane.com ska vara Sveriges största resebutik.

Läs mer om Sveriges största resebutik som ett led i Skånes satsning på produkt- och destinationsutveckling på skane.com/strategi

För mer information kontakta:
Pia Jönsson Rajgård
VD, Tourism in Skåne