Inbjudan till Skånsk pressfrukost på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar

Inbjudan till Skånsk pressfrukost på trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar

Välkommen till Skånsk pressfrukost på trädgårdsmässan Nordiska trädgårdar i Älvsjö

Du är mycket välkommen till vår pressfrukost kl. 08.30  torsdagen den 8 april
i Skånes monter A03:202 på Nordiska Trädgårdar i Stockholm

Program:
Gunnel Carlson, trädgårdsjournalist, visar och berättar om den skånska idéträdgård hon skapat på mässan tillsammans med skånska trädgårdsmästare och elever från  Sveriges Lantbruksuniversitet i Alnarp.

Tareq Taylor, känd från SVT-s trädgårdsprogram ”Trädgårdsfredag” och köksmästare på Slottsträdgårdens Café i Malmö, berättar om den nya säsongen av ”Trädgårdsfredag”. Vi får också veta mer om utbyggnaden och nysatsningen i restaurangen i Slottsträdgården i Malmö.

Vi bjuder på en fräsch frukost, med flera skånska produkter, komponerad av Tareq Taylor. Vi berättar också om vad som händer i Skånes monter under mässan och om alla trädgårdsevenemang i Skånes trädgårdar under 2010

Anmälan, som är obligatorisk, görs via mail senast onsdagen den 30 mars kl.12 till lena.birgersson@skane.com

mvh

Lena Birgersson, pressansvarig, mobil 0768- 87 17 14