Performancekonstnären Anna Berndtson utmanar lundapubliken på VinterLund Spelen helgen 5-6 februari.

Vem är bäst på vantvikning?

Helgen den 5-6 februari kommer performancekonstnären Anna Berndtson till Lund för ett unikt one-to-one performance där hon låter sig utmanas av lundapubliken i en rad udda grenar kallade VinterLund Spelen 2022.

Vad sägs om pjäxvandring eller pulkadragning? Kanske är du en fena på bandybalans eller skiddans? Och hur ligger det till med dina kunskaper i vantvikning?

Alla är välkomna att vara med och utforska sina individuella förmågor - och gränser - och tävla om att koras till mästare av VinterLund Spelen 2022.

- En performance live är en möjlighet att få någon annans upplevelse av verkligheten och kanske att utvidga sina egna tankar, hitta nya tankesätt och ställa sig själv nya frågor. Det finns mycket man kan uppleva online men inget ersätter att vara tillsammans på samma plats och vid samma tidpunkt, något händer där och då som gör en liveupplevelse unik, säger Anna Berndtson, som försäkrar att hon inte smygtränat på några av grenarna i VinterLund Spelen.

- Men jag har tänkt på dem, och så har jag tittat på en instruktion i hur man viker pappersflygplan. Och så har jag vikt ett pappersflygplan, men bara ett.

Tid: lördag 5 februari kl 10.00-15.00 & söndag 6 februari kl 12.00-15.00

Plats: Mårtenstorget utanför Lunds konsthall

Arrangemanget är en del av Vinterlund, som arrangeras av Visit Lund på uppdrag av Lunds kommun.

Anna Berndtson, tel 0732-19 23 40
Åsa Jensen, projektledare Vinterlund, tel 046-359 43 79