Årets Kulturnattsmotiv är skapat av lundabördige konstnären Finsta.

PRESSINBJUDAN: Kulturnatten i Lund med 83 dörrar på vid gavel

Vi hälsar media välkomna på pressträff inför Kulturnatten i Lund.

När? 8 september klockan 10.00
Var? Botulfshörnan i Stadshallen

Tredje lördagen i september är något alldeles särskilt i Lund. Dörrar som annars sällan öppnas står plötsligt på glänt, och vissa kanske öppnas för första gången någonsin. Mer än 300 programpunkter fyller staden från Max IV i norr till Stora Råby i söder. Nytt för i år är att den mycket uppskattade dansbanan flyttas till Botulfsplatsen där man nu kan fokusera på rytmiken istället för trafiken. På Kemicentrum visas både världens kanske största ostbåge och smör från regalskeppet Vasa, och det är inte utan att man är en smula nyfiken på vad som luktar mest. Kulturnatten flyttar också tillbaka in i den nyrenoverade Stadshallen som återgår till att vara den naturliga samlingspunkt för kulturtörstande nattugglor den varit sedan starten 1985. På det hela taget är det i vanlig ordning en massa gammalt och nytt som tillsammans gör Kulturnatten i Lund till vad den är.

Visit Lund bjuder nu in till pressträff där ni får träffa projektledare Kristina Wåhlin, Calle Håkansson från Altitude meetings och några av årets medverkande aktörer.

Anmäl gärna din redaktions medverkan till petra.ohlinlindeheim@visitlund.se

Välkomna!

Kontakt: