Visit Lunds pop-up för besöksservice invigs den 24 maj.

INVIGNING – En Glimt av Lund poppar upp på Clemenstorget!

Media hälsas välkomna att vara med vid invigningen av Visit Lunds säsongsöppna besöksservice, pop-up, på Clemenstorget.

När? Tisdag 24 maj kl 11.00
Var? Clemenstorget, Lund

Den skulpturala konstruktionen har formgivits av designstudenter från LTH och har fått namnet Glimt. Pop-upen beskrivs av formgivarna som ”Ett fönster mot Lund som ger dig en glimt av vad som är på gång i stan. Strukturen reflekterar Lunds rika historia som ett centrum för utbildning och inspiration. Härifrån kan din resa gå i vilken riktning som helst.”

Invigningstalare är kommunstyrelsens ordförande i Lund, Philip Sandberg. Medverkar gör också formgivare, hantverkare och representanter från Visit Lund.

Välkomna!

Visit Lund AB är Lunds kommuns destinationsbolag som har till uppdrag att marknadsföra Lund som besöksdestination, erbjuda värdskap och besöksservice samt värva, utveckla och genomföra publika evenemang och möten.