Detalj från årets affisch som även detta år är framställd av lundafödde konstnären Finsta.

PRESSINBJUDAN: Pressträff inför Kulturnatten 2024

Vi hälsar media välkomna på pressträff inför Kulturnatten i Lund.

När? fredag 13 september 10.00
Var? Skissernas museum

Kulturnatten i Lund är tillbaka och bjuder återigen på nästan ett dygn fyllt av spännande aktiviteter, upptäckter och upplevelser för alla åldrar. Denna årliga folkfest har snart ägt rum 40 gånger (nästa år!) och är en självklar del av stadens kulturliv. Trots det kan vi med stolthet säga att ingen Kulturnatt har varit den andra lik – och årets upplaga är inget undantag!

Med en blandning av både nya och återkommande programpunkter erbjuder Kulturnatten något för alla. Med allt från djupdykningar i japanskt skriftsystem och keramik-workshops till dansbanor där alla är välkomna, oavsett förkunskaper, visar Kulturnatten i Lund på den unika bredden av kulturuttryck som ryms i staden.

På pressträffen medverkar:

Kristina Wåhlin, Visit Lund – Mångårig projektledare för Kulturnatten.

Ivy Ofori, Lunds kommun – Nytillträdd verksamhetsledare på Stenkrossen som i vanlig ordning har ett matigt program under Kulturnatten.

Magnus Borgkvist Johansson, Skissernas museum – Programproducenten berättar om Skissernas museums medverkan som bland annat innehåller 90-årsjubileum (och tårta!).

Andreas Trulsson, Juridiska fakulteten vid Lunds universitet – Juridicum bjuder in till Juridikens dag på tema kultur och juridik och har huset fullt av spännande föreläsningar och mycket annat.

Anmäl gärna din redaktions medverkan till kristina.wahlin@visitlund.se

Välkomna!

Kontakt: