En första glimt på Sommarlunds program

En första glimt på Sommarlunds program

Det drar ihop sig till årets Sommarlund och vi är glada att redan nu kunna berätta om några av sommarens programpunkter!

Jazzsångerskan Isabella Lundgren gästar Kulturen, det gör även Anna-Lena Brundin och Jan Sigurd med föreställningen Ensam-Tvåsam-Tveksamhet.

Den danska basisten Ida Nielsen, som under flera år ingick i Prince kompband, spelar på Vita scenen i Stadsparken tillsammans med The Funkboots. För de modiga presenterar vi Skräckkabinettet som bjuder på en monsterrockshow för hela familjen.

Årets Sommarlund pågår mellan den 13 juni till 5 augusti. Den 3 juni släpps programmet i sin helhet och finns då också att hämta på bibliotek, medborgarcenter och InfoPoints. Här är några av sommarens godbitar att ha koll på redan nu!

Kulturen:
4 juli - Diktafon
9 juli - The Hebbe Sisters
16 juli - Ensam-Tvåsam-Tveksamhet med Anna-Lena Brundin och Jan Sigurd
27 juli - Over the Rainbow - Judy Garland 100 år med Isabella Lundgren.

Vita scenen i Stadsparken:
7 juli - Ida Nielsen & The Funkboots
24 juli - Monsterrockbandet Skräckkabinettet

Om Sommarlund

Sommarlund erbjuder hundratals kulturupplevelser för alla åldrar i hela Lund, hela sommaren. Nästan allt är gratis och det mesta sker utomhus på ett fyrtiotal platser i hela kommunen. Programmet omfattar allt från musik och scenkonst till workshops och prova-på-aktiviteter. Sommarlund arrangeras av Visit Lund AB på uppdrag av Lunds kommun. Årets Sommarlund äger rum den 13 juni – 5 augusti.

Kontakt:
Lotta Brusk, Projektledare Sommarlund