Blekinge sänder en vårlig påskhälsning

Även om det skulle vara lite kylslaget i påsk så är det ändå det något sätt just påskhelgen som är startskottet för våren. Via Visit Blekinge sänder alla blekingar en vårlig påskhälsning . Filmen kommer främst att visas på sociala medier och startskottet är under skärtorsdagen.

- Självfallet är det ju så att vi ytterligare vill lyfta varumärket Blekinge och just påskfilmen är finalen på det påsk- och vårtema vi haft under februari och mars, säger Jens Harrysson, VD på Visit Blekinge.

Förhoppningen och syftet är att ännu fler gäster ska bli nyfikna på Blekinge och besöka länet, kanske redan till våren och sommaren.

- Vi hoppas att filmen får genomslag i sociala medier och om det faller väl ut finns redan nu planer på en uppföljare, avslutar Jens.

Visit Blekinges påskfilm 2015